Fotocompetitie: De organisatie: nieuw thema is live!

Ik vond het idee van de nummers goed. Maar inderdaad moeilijk te realiseren.

1 like

Leuk idee want ik begin net met macro fotografie :smiley: Daar heb ik dus nog geen kaas van gegeten, maar ik zal mijn best er op doen. En de fun is toch het belangrijkste :grin:

Om ‘populariteitslikes’ tegen te gaan, zou je foto’s anoniem en genummerd kunnen posten. Maar hiermee voorkom je natuurlijk niet likes puur op basis van populariteit van merk en model. Weet niet precies wat je zou kunnen doen om dit tegen te gaan. Denk dat veel mensen gaan afhaken als iedere keer de inzending met de Sub, Speedy of PO weer wint. Dan is dit topic binnen enkele weken weer dood.

2 likes

Is er een idee bij de mensen wanneer een competitie start en eindigt? Willen we het in 1 week doen? Zondag thema bekend maken en dan de vrijdag erop de uitslag? Wat is het meest logische?

We zullen dat na de eerste ronde kunnen evalueren in dit topic?

Geen idee of vijf dagen lang genoeg is. Je moet er natuurlijk even tijd voor maken. Maar met uitproberen kom je ook daar wel weer achter, lijkt me.

Als je de periode te lang maakt raak je tempo kwijt. We kunnen ook van vrijdag tot vrijdag doen? Maar dan heb je dat de thema overweging en de prijsuitreiking dezelfde dag is.

Leuk initiatief! Ik zou de looptijd idd niet langer dan 5 dagen doen.

1 like

Ik ben ontzettend vóór!

Het is nu 23:00 uur hier dus de meesten gaan plat. Morgen kunnen we het thema bepalen voor de komende week wat mij betreft. Ik wil het thema zo vrij mogelijk houden zodat mensen niet beperkt worden in hun soort horloges. Een thema kan zijn “vervoer”. Dus alles wat betreft horloges in combinatie met elke vorm van vervoer. Maar als er andere leuke ideeën zijn dan hoor ik dat ook graag…

1 like

Ik snap het nu al niet meer, afgezien daarvan: leuk plan.

2 likes

Terechte opmerking. Op het DZVL forum heeft jaren een fotocompetie gedraaid en daar ging het helaas vaak niet om de fotografische kwaliteit maar om de mooiste klok. Ik ben overigens helemaal voor en vind het een goed (gejat) idee :stuck_out_tongue:

Groeten
Rutger

1 like

Ik ben nooit op DZVL geweest :wink:

Des te meer reden om je Timex dusdanig indrukwekkend op de plaat te zetten dat er geen ruimte voor discussie meer is :wink:

Ben al aan het oefenen voor de spiegel…helaas vergeten mijn horloge om te doen.

4 likes

:joy::joy::joy:

Goed idee!
Stel dat je nu een thema opgeeft en de leden dan 1-2 weken tijd krijgen om hun foto in te zenden. Na de deadline kan je dan alle inzending in 1 topic/post verzamelen en er een poll aan vastmaken zodat alle leden dan nog 1 week tijd krijgen om te stemmen. De winnaar kan vervolgens een nieuwe thema opgeven.

De conclusie lijkt dat jij aan werk kan @ChowMonkey :grin:

2 likes

Dit forum ondersteund geen polls. En als ik 1 keer per week de inzendingen ga posten dan is er de hele week geen discussie in het bespreek topic.

.


.

.

.

.

.

.

.

.

Blijft leuk… fototjes maken :slight_smile:

4 likes