Fotocompetitie: De organisatie: nieuw thema is live!

Ik heb niet zo van de wedstrijden. Ik kijk wel lekker mee. :wink:

Leuk idee!! :slight_smile: Ik doe ook mee! Vanaf de 2e keer dan want moet een weekie weg voor werk.

1 like

Misschien alvast wat thema’s verzinnen?

herfst, winter, lente, zomer, verkiezingen, op visite, horloge-battle, light in the dark, somewhere over the rainbow, mist, regen, lazy sunday afternoon, tuin, onder water, holy holy holy, de ontdekker … etc. etc. :slight_smile:

2 likes

Beetje late reactie (vakantie). Uitstekend idee, maar wat moeilijk goed in een vat te gieten. Ik ben benieuwd.

Inspiratie:

http://www.dezinvanluxe.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=850

Leuk idee!

Laat de sessie eindigen op bv zaterdag, dat geeft meer inzendingen en je hebt de zondag voor de besprekingen. Misschien op zaterdag 21:00 of zo, dan is het het grooste deel van het jaar
toch al donker en je hebt de zaterdagavond erbij voor de praatdraad.

Rechtstreeks in de draad uploaden is het gemakkelijkst. Maar heb mijn twijfels of die draad dan schoon blijft op HF. Gewoon uitproberen met een goede richtlijn in de OP? Als het niet werkt idd per mail en dan in één draad, maar dat moet de vrijwilliger in kwestie wel willen volhouden.

Valkuilen:

  1. De competitie tussen de (semi-)profs schrikt de mindere goden af.
    Even afwachten.

Dat zou wel jammer zijn, maar weinig aan te doen op een horlogeforum, het is nu eenmaal geen fotoforum. Het enige wat ik kan bedenken is thema’s bv op horloge klasse (“tier”) of genre rouleren. Dresser in distress, vintage unveiled, Russe en route, Chinees aan tafel, Seiko in de sneeuw, Breitling met benzine etc. Krijg je wel kortere draden van, maar het zou kunnen werken.

Eén inzending pp per sessie is prima, maar dat zou natuurlijk ook 2 of 3 kunnen zijn. Men zal geneigd zijn vooral heel verschillende foto’s te plaatsen dus dat geeft meer eye candy toch. Misschien is “meer dan één” goed te gebruiken als tegenwicht om een draad toch een beetje vol te hebben als tegenwicht van een klasse- of genre-beperking.

Mijn 2 centen.

2 likes

Die D7000 is nog niet zo heel oud, maar inderdaad niet meer de laatste generatie…zolang de telefoon niet beter wordt dan een 10 jaar oude dslr blijf ik op Nikon.

Even kijken of ik een thema poll kan maken met deze forum software…

  • Vervoer
  • Voedsel
  • Boeken

0 stemmers

5 likes

Lastig. Sommigen zitten in het weekend lekker wat op het forum te lezen terwijl de partner op de bank naar de TV kijkt. Anderen zijn het hele weekend met gezins/sport/familiedingen bezig. Geen idee hoe de anderen daar over denken. Ik heb persoonlijk geen problemen met het weekend.

Ik denk dat je veilig kunt stellen dat de meesten in het weekend eerder even wat tijd hebben voor hobbys. Daarbij heb met een dagbesteding gedurende kantoortijden in het weekend de keus om van daglicht gebruik te maken, “door de weeks” voor driekwart van het jaar niet. Als je dan juist geen tijd hebt door andere drukte, tjah, dan behoor je tot de cathegorie met een chronisch volle en nerveuse agenda. Dan heb je altijd moeite om wat onverwachts of extra’s tussendoor te kunnen doen.

Het gaat natuurlijk om of je het weekend aan het begin of juist aan het eind van de “inzendtermijn” wilt hebben.

Zondagavond aankondigen en zaterdag de uitslagen? Dan zouden we dit weekend kunnen starten en hebben we volgende week zaterdag de eerste uitslagen.

Nee ik herstel mezelf gelijk. Zaterdagavond hebben veel mensen wat te doen. Zondag de uitslagen? Maandag de aankondigingen?

Doe je dat, is toch is prima, maak het je niet te moeilijk. Je kunt altijd wijzigen!

1 like

Maandag a.s. volgt de aankondiging. Volgende week zondag de eerste uitslag. Ik houd de poll in de gaten maar het zal thema vervoer wel worden vermoed ik. Bij de aankondiging vermeld ik wat daaronder wordt verstaan. We gaan dat heel ruim doen de eerste keer.

5 likes

Super initiatief :+1:

Heel leuk initiatief!:+1:t2:

Dat wordt smullen. Ik zal oprecht mijn best doen om een telefoonfoto in te sturen :sweat_smile:
Dan steekt het prof-werk nog mooier af.

1 like

Valt te bezien. Er zijn hele goeie fotografen die hele mooie dingen doen met een smartphone. Je moet vooral je creativiteit de vrije loop laten.

4 likes