Frederique Constant Analytics clip

Ik kwam dit toevallig tegen. Heeft ervaring met deze clip?

Measure the accuracy of your mechanical watches. In the past, only a watchmaker could measure the accuracy of a mechanical watch. With Frederique Constant Analytics, it is now possible to measure the accuracy of your timepiece by yourself efficiently and at low cost. Frederique Constant developed an easy to use device and app to measure the state of your watch. In line with our Accessible Luxury philosophy, we offer Analytics for a very attractive price.

https://frederiqueconstant.com/news/frederique-constant-launches-ingenious-watch-accuracy-measuring-clip/

Zie ook:

http://www.ablogtowatch.com/frederique-constant-analytics-watch-accuracy/

Dat had ik ook al gedaan. Kon het niet zo vinden.

Bedankt!

Verhip. Je hebt gelijk.

3 likes

Dat was inderdaad ook mijn zoekopdracht.

Kostte volgens ablogtowatch 99, maar inmiddels al 129 euro…?! Kun je beter een goedkope timegrapher kopen denk ik

Ik ben ook erg benieuwd of het werkt. Ziet er wel kek uit maar moet wel werken. Heeft iemand hier op het forum ervaring mee?

1 like

Mooi en handig ding lijkt me.

1 like

Via onderstaande link is een Duitse review te lezen.

Zie ook;

https://uhrforum.de/neue-smartphone-zeitwaage-von-frederique-constant-t285069

[quote=“GMTplus1, post:2, topic:95043, full:true”]
zijn al 4 topics over, gebruik de zoekfunctie eens?

Dit gebeurt wel vaker. Ik erger me werkelijk ernstig groen en geel aan dit soort opmerkingen. Er is over alles zo ongeveer van alles geschreven, gereageerd, gemopperd gejubeld en advies gevraagd en gegeven.

Wat is er eigenlijk mis met een vraag van iemand omdat er misschien al eens iets over is gezegd?
Als je het zo goed weet verwijs dan liever naar zo’n eerder geschreven artikel.

Niet alleen in dit geval - maar gaat de schrijver zich ook nog verontschuldigen. Kom op, doe ff normaal

2 likes

Dat is goed - als jij belooft dat je wat meer ruimte geeft aan anderen

:+1:t3::wine_glass:

Ja, ik heb er een gekocht en het werkt inderdaad met de gekoppelde app (alleen via codenummer op de verpakking gratis te downloaden) op een pda/telefoon.
Heb geen ervaring met dagelijks gebruik voor een “horlogemaker” en sluit me aan bij de duitse test voor meer details en gebruikerservaringen. Heb er in jan. 2018 in duitsland € 99,-- voor betaald (wel in combinatie met een duur FC manufacture-horloge)

Ja, ik heb er een gekocht en het werkt inderdaad met de gekoppelde app (alleen via codenummer op de verpakking gratis te downloaden) op een pda/telefoon.
Heb geen ervaring met dagelijks gebruik voor een “horlogemaker” en sluit me aan bij de duitse test voor meer details en gebruikerservaringen. Heb er in jan. 2018 in duitsland € 99,-- voor betaald (wel in combinatie met een duur FC manufacture-horloge)

1 like

OK, maar weer eens een oud topic nieuw leven inblazen. Heb al lange tijd gekeken naar allerlei apps om mijn horloges te kunnen meten/analyeren. Ben amateur op zijn best, dure dure apparaten zijn aan mij niet besteed.

Dan maar eens met appjes proberen. Eerste die ik tegen kwam was de Timegrapher Watch Tuner. Die moet je proberen met je gewone telefoon oortjes. Dat is sowieso al een twijfelachtige opstelling. Vervolgens viel mijn oog op die Frederique Constant Analytics, maar om nou 100+ Euro (op hun site zelfs 125 of zoiets) uit te geven aan een appje en een mic met klemmetje was me iets te gortig…

Totdat ik vorige week op Ebay een versie voor een paar tientjes kon krijgen (ik zag overigens dat je ze tegenwoordig ook op Amazon voor een paar tientjes hebt), dus nu wel zin om even te gaan spelen en pielen.

Heb een stuk of 7 mechanische horloges, dus experimenteren maar! Maar goed, dan kom je jezelf toch weer snel als amateur tegen :slight_smile:

Beat snelheid is natuurlijk geen issue, zover kom ik nog :-). En amplitude is iets om eens even te bestuderen, met name omdat ik bij verschillende horloges nogal uiteenlopende gegevens krijg.
Maar eentje waar ik niks mee kan, is Lift Angle. Die kun je instellen van 10 to 90 graden, maar waar vind je die gegevens? Hoe weet ik wat ik moet kiezen/instellen?

Ik zal de komende tijd wel eens kijken wat ik hierzo kan posten, maar als iemand kan helpen met Lift Angle ??

graag!

2 likes

Ben benieuwd naar je ervaring hiermee

Ik weet alleen welke lift angle mijn Tudor Pelagos heeft, nl. 49 graden… maar wat het exact betekent; geen idee. Ik dacht dat het iets met de stand van het balanswiel te maken heeft, maar dat gok ik. Moet het ook nog uitzoeken. :wink:

EDIT: Hier alvast wat huiswerk.

Heb je wat linkjes naar die ‘paar tientjes’ dingen? Vind ik wel leuk om even te bekijken. Thanks!