Frederique Constant classic chronograph

Hallo,

Ik heb gisteren een aardig klokje gezien Frederique Constant classic chronograaf FC-292MC4P5. In Nederland zie ik deze aangeboden worden voor € 850.

Via een webshop zie ik hem voor € 660.
http://www.chrono24.nl/frederiqueconstant/frederique-constant-classic-chronograph--id3142842.htm

Ik vind het niet erg om voor een mooi horloge te betalen maar zo’n verschil is wel verleidelijk. Wat ik echter niet wil is dat ik een kat in de zak koop.

Vragen:

  1. Iemand een idee waarom er zo’n verschil is, misschien in Duitsland gewoon goedkoper?
  2. Zijn er risico’s aan verbonden op via zo;n webshop te kopen en adviseren jullie mij aan om het gewoon bij een juwelier te kopen (ook i.v.m. reparaties etc.)?

Hoor graag jullie mening.

Bvd

Wim

Ik persoonlijk koop een horloge liever bij een goede juwelier in de buurt.
Je hebt natuurlijk wel vaak internationale garantie, maar ik vind toch dat je net iets beter geholpen word als je daadwerkelijk ook het horloge er gekocht hebt.
Plus daarbij verschillende merken geven vaak een jaar extra garantie voor Nederland, ik weet niet hoe dit in het buitenland zit.
En mocht er iets mee zijn dan is het natuurlijk makkelijker om even langs de juwelier te wippen i.p.v. al dat mail verkeer plus het risico dat er iets mee gebeurd tijdens transport.

Mijn beste,

Het prijsverschil is de moeite waard.
Ik heb even doorgeklikt, en zo te lezen / zien is het een juwelier-winkel!!
Ziet er ‘oppervlakkig beschouwd’ prima uit.
Succes.:four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Gegeven dat er een internationale garantie op zit, koop ik waar het het goedkoopst is.
Ik heb slechts eenmaal aansprak hoeven te maken op zo’n garantie (Certina) en dit werd uitstekend afgehandeld door de Swatch Group in Nederland. Het feit dat het geen “Nederlands” horloge was, maakte hen niets uit.

Volgens mij is Chrono24 geen webshop maar gewoon een advertentie site.
Iedereen kan daar horloges op aanbieden, ook echte winkels, zoals Coenraad (Tissot62) al vertelde.

Misschien helpt dat je in de besluitvorming.

Groeten, Tom.

1 like

http://www.uhren-miquel.de/

Goedemorgen,

Omdat ik de aankoop maar bleef uitstellen heeft mijn vrouw het stiekem gekocht en ik ben nu dus de trotse eigenaar van de Frédériques Constant Classics Chronograaf (FC-292MC4P5). Ik ben er erg blij mee.

Bedankt voor jullie reactie en alvast fijne feestdagen en alle goeds voor 2016!

vr. gr.

Wim

4 likes

Ben normaal niet zo van de chrono’s maar vind dit wel een erg leuk klokje! Gefeliciteerd en geniet ervan, iets dat wel gaat lukken lijkt me :smiley:

Heel mooi! Gefeliciteerd :thumbsup:

Gefeliciteerd en veel plezier ervan.

Mooie en chique chrono :ok_hand: , veel plezier ermee!

Stijlvol horloge van een leuk merk met Nederlandse roots.

Proficiat :thumbsup:
Schitterend horloge, en leuk van je vrouw !

Veel plezier ermee.
Pieter.

Mijn beste,

Goed gedaan (van je vrouw). :+1:
Ik wens je dan ook veel plezier met deze magnifieke klok!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink: