G-Shock DW-5600 modden. Iemand ervaring of mening wilt delen?

Ik zou graag een G-Shock in mijn collectie willen hebben maar ik weet niet of ik de DW5600BBN wil hebben met een andere NATO band of er 1 wil modden. Eigenlijk is het alleen de band en bezel vervangen met een transparante band en bezel (Jelly) zoals dit:

Ik heb een voorbeeld gevonden waar de midcase van de normale DW-5600 wordt gebruikt waar alle specificatie’s, illuminator, alarm, water 200m resist, chrono, electro luminescent backlight:

Mijn plan is om een model te halen waar dat verborgen is bijv.
De DW-5600BB:
dw5600bbn-1-1

Of de DW-5600BBMA:

Of de DW-5600M:
casio-watch-g-shock-dw-5600m-2er

En dan die case in zo’n transparante case te plaatsen. Maar ik twijfel nog welke ik moet halen want naar mijn idee is dat grijze van de DW5600M te saai(?), de DW5600BBMA te glanzend en weet ik niet of de DW5600BB te donker of te zwart is voor zo’n transparante case.

Ik heb een paar opties gevonden voor de transparante case en dat is dus kleurloos, donkerblauw/paars/grijs (wat het ook is) afgebeeld hierboven of hieronder groen.

Wellicht zijn er meer opties?

Heeft er iemand ervaring met modden van G-Shocks of weet iemand hoe het zit met de midcase of dat een mogelijkheid is. Wil je je mening delen of je het mooi vindt of niet, doe het vooral zodat ik meer feedback krijg. Het is niet veel geld maar ik heb liever dat ik het in 1 keer goed doe dan teveel onderdelen besteld als dat te vermijden is.

En als je of u er zelf 1 hebt gemod en kan en wil je het delen, graag zelfs want het is leuk om meerdere modellen en voorbeelden te zien.

1 like

Heb je in het G-Shock only topic gekeken?
Hier heeft @Flexofiel iets soortgelijks gedaan: G-shock only

Helaas Aliexpress gezien Casio zelf weinig kleuren los aanbiedt. Voor mij ook geen TikTox meer sinds Keith jammer genoeg overleden is.

Transparante jelly straps/bezels zijn trouwens zelf goed te kleuren met Rit Dye (bestellen uit VS).
Voor een consistenter resultaat en geen knoeibende op je kookeiland: Ali :wink:

Ja die heb ik gezien maar er zijn 1000+ posts dat ik niet wist of het nou over origineel gaat of mod.

Als ik de DW5600BBN demonteer van zijn case, is de midcase dan zilver of is het zwart?

Zwart (kun je zelf aan de achterkant zien)

Hoe zijn jou ervaringen met AliExpress? De banden die ik heb gevonden zijn namelijk van eBay en die zijn wel wat duurder van die van AliExpress. Hoe is het met de kwaliteit van de banden?

Zat toevallig vorige week naar hetzelfde te kijken voor mijn 5610, transparant lijkt me ook wel grappig! Heb die van tante Ali al in de wishlist staan…

[Volgen: Aan] :sunglasses:

1 like

Voor alle geïnteresseerden… Ik heb uiteindelijk een DW-5600DE-2ER gehaald en de band eraf gehaald, vervangen met een standaard zwarte band.


DW-5600DE-2ER


Mijn G-Shock DW-5600

Als ik het vanuit een ander perspectief bekijk, snap ik dat het raar is om de band eraf te halen van een duurder model en een zwarte basis band erop te monteren. Maar ik moet zeggen, dit is waarschijnlijk precies de G-Shock hoe ik het wil hebben. Weinig woorden op de display, geen negative display en een kleur band die bij veel outfits past.

1 like

Dat minimalistische display met relatief blank kader past opvallend goed in de zwarte bezel qua stijl.

Je zou als je nog een upgrade wil doen in kwaliteit de standaard zwarte band kunnen vervangen door de combi bracelet of de koolstofvezel versterkte versie van de GW-S5600, maar via bijvoorbeeld pacparts is dat een vrij prijzige optie, en is toch wat schreeuwerig qua uiterlijk.

1 like

Bedankt voor de suggestie! De band van de GW-S5600 heb ik niet eerder gezien.

Die is behalve aan de prijs ook behoorlijk stug.
De band heeft tevens een hoogglans afwerking met veel (overbodige?) tekst en past dus niet zo goed bij een standaard zwarte bezel.

1 like