G-shock only

Relaxed op het terras van het vakantiehuisje in Zeeland

4 likes

Iemand wat tips voor een G-Shock nieuweling?

Ik vind het volgende model erg mooi:

Als ik het goed heb is dit een DW-5600B-1AVER, met een face protector?
Weet iemand of dit model nog te verkrijgen is? Of een model wat er sterk op lijkt?
Het liefst zou ik er nog strap adapters op willen zetten zodat ik een NATO naar keus kan gebruiken. Is dat mogelijk bij dit model?

Alternatieven zijn uiteraard welkom.

[edit]
Heb wel de GW-M5610BB-1ER gevonden welk er sterk op lijkt, en ook nog eens radio-controlled en solar-powered is. Is dit model enigzins te customizen met face protector en straps?

1 like

DW-5600P-1ER
Is online nog verkrijgbaar ja.

2 likes

Mijne is ook nog te koop geweldig vakantie horloge

Mijn nieuwe GW-M5610BB met solar en atomic. Band is wel glossy dus heb via ebay een andere bezel+strap voor gekocht in legergroen (mat), met zwarte letters. Denk dat het wel een mooie combi gaat worden!

3 likes

Met bullbar :slight_smile:

Gr. Marc

5 likes

Camo G-Shock

3 likes

Hier nog 1 uit mijn archief, maar vond hem wel het delen waard :smiley:

Stormtrooper G-Shocks (DW-6900NB-7ER + DW-6900NB-1ER)

12 likes

Toffe foto!

1 like

Omdat ik er in de wirwar van G-shockjungle niet uitkom een vraag aan de kenners. Ik ben al jaren in het bezit van een Riseman, maar loop toch elke keer weer aan tegen de hoogte van de kast. Daarom ben ik op zoek naar een uitvoering die wat platter op de pols ligt, maar wel met een aantal functies die ik graag zie:

  • Zonne-energiefunctie
  • Radio-controlled
  • Waterbestendig voor iig zwemmen (duiken een prĆ©)

En verder de ā€˜standaardā€™ functies als wereldtijd, stopwatch, etc.

Nu heb ik de GW-M5610-1ER (foto) als kandidaat, maar ik vroeg me af of jullie nog andere voorstellen hebben die aan mijn eisen voldoet.

1 like

Ik heb sinds een tijdje de gw-5000 vergelijkbaar model.(Ook alle functies die jij noemde)
Ben er oprecht enorm tevreden over.
Super fijn bandje, voelt kwalitatief goed aan, en ik vind hem vooral een van de mooiste g-shocks(maar dat is subjectief natuurlijk :wink: ).

Hier mijn zoektopic destijds: GEVONDEN! Getwijfel om niks(denk ik)

En fotoā€™tje van afgelopen weekend :

1 like

Altijd handig als anderen vooronderzoek doen! Heb je enig idee wat de reden is voor het grote prijsverschil tussen deze twee types? Is het pure marktwerking of wat?

Volgens mij is dat omdat deze net als de originele G-Shock een screwback heeft, en tevens hier niet zomaar verkrijgbaar is @wil

Als je puur kijkt naar functies zit er geen verschil in.
-Het bandje is een stuk fijner om te dragen, is ander mateteriaal.
-De achterkant is voorzien van DLC coating(kras vrij en mooi!) en is screw down.
-Hij voelt gewoon een stuk beter aan naar mijn mening(heb beiden vastgehad).
Wat betreft kleuren vind ik hem ook een stuk mooier, ik vind die rode lijn en het blauwe water resistant logo maar goedkoop staan.

Of dat het prijsverschil waard is, is heel persoonlijk. Voor mij wel, maar niet iedereen is het daar mee eens.
Voor mij was het een zaak van: ik wil maar een digitaal horloge en dan ook direct dat ā€œaf kunnen strepenā€.
En dat doel is voor mij gehaald.

Ze hebben dezelfde module, maar het verschil zit in materiaal en band. De 5000 heeft een stalen kast en schroefdeksel met dlc coating. En de band schijnt beter te zijn en lekkerder te dragen dan die van de 5610. Optisch verschillen ze ook lichtjes van elkaar.
Tenslotte is de 5000 ā€˜made in Japanā€™ wat voor de liefhebber een voordeel kan zijn.

edit: net te laat :wink:

gr, HJR

1 like

mn eerste

2 likes

Platste G by the way: GW-056 met solar en atomic. Alleen heel lastig om die nog te vinden.

gr, HJR

2 likes

Geen zin om adv. te makenā€¦:grimacing:

Bedankt voor de input @Dpvh, @Bozzy en @Vigorelli, het is de GW-5000 geworden. Ben benieuwd hoe hij eruit ziet naast de Riseman.

4 likes

Goede keuze!
Je zult er zeker geen spijt van krijgen!