gaan er veel namaak/imitaties rond van earnshaw en alpha sierra?

En dan is het de vraag nog of je het verschil ziet :speak_no_evil:

7 likes

ja dacht ik ook aan maar is voor TS niet echt relevante info leek me :stuck_out_tongue:

Een namaak Earnshaw?
Dat merk is toch Chinees & totaal niet “luxury” ofzo?
Het zou me in ieder geval sterk verbazen, Rolexjes op tweedehands is een ander verhaal.

Mods on the loose. Een serieus antwoord dus. Nee.

gr, HJR

Earnshaw en alpha of alpha sierra :confounded::nauseated_face::face_vomiting:

Zo werkt het Earnshaw (of andere knip en plakmerk principe):

Men stopt en goedkoop prul chinees uurwerkje in een design dat geïnspireerd/afgekeken is van merken uit Zwitserland. Men plakt er een sjiek/premium klinkende naam op. Verzint een eigen historie/heritage. Gooit er een absurd hoge adviesprijs op en biedt vervolgens overal het horloge voor en kwart van de eerdere genoemde adviesprijs aan.

Mijn advies: trap er niet in. Ver van weg blijven.

6 likes

Ja, heel veel, een ook franken horloges, samenraapsels dus.
Maar voor Earnshaw en Alpha lijkt me dit uitgesloten.

Als je een automatic wil voor niet te veel geld kun je beter
deze site even bezoeken, een bekend adres alhier:
www.monsterwatches.nl

3 likes

Precies buy a Seiko :sunglasses:

1 like

Zeker, een goed product met goede prijs/kwaliteit verhouding en hebben
een grote en indrukwekkende historie ect ect.
Maar dat hoef ik hier niet aan de grote klok te hangen dacht ik zo :grin:

1 like

Veel van deze merken hebben een retail van enkele duizenden euro’s, maar worden nergens voor dat geld verkocht. Sites als wathc2day verkopen ze voor honderden euro’s om onwetenden te laten denken dat ze een goede deal hebben.

dankjewel voor jullie antwoorden. ik ben van gedachtte veranderd en ga deze niet meer kopen maar welke merken zouden wel interresant zijn.
mvg,
xander bos

1 like

Hier wat vragen om je op weg te helpen.

1 like

Ik zit min of meer in hetzelfde schuitje, ben op zoek naar een Flieger / Pilot automaat passend binnen het Sinterklaas budget (€150,-) :slight_smile: .

Heb de afgelopen weken eerst wat onderzoek gedaan en met name ook veel gelezen hier op het forum.

Inmiddels ben ik zover met afstrepen dat ik zojuist een PM gedaan naar de eigenaar van een Junkers 6664-2 :smile:

1 like

https://www.monsterwatches.nl/product/snzg15/

https://www.monsterwatches.nl/product/snzg13/

1 like

Tissell is ook een optie voor een mooie B-uhr

Hangt af van je budget. En wat voor type horloge je zoekt

[quote=“Chlorophyl, post:20, topic:177376, full:true”]

Is net een maatje te klein, naar mijn smaak.

Die andere twee zijn 41mm maar nu kaap je iemands topic. Misschien een zoekertje in het lichtblauwe gedeelte plaatsen als je weet wat je zoekt?

Onder de 500 euro: Tissot, Hamilton, Seiko, Orient, Victorinox, Certina, Citizen, …

Alpha Sierra Falcon is een plakmerk en Chinese namaak. Afblijven dus, dit geldt eveneens voor Earnshaw. Een woord: rommel.

1 like

Bezig met een kruistocht?

2 likes