Gaat dat ook zo?

Tja . “Exclusief” .
Denk dat je duurder bedoelde .

Oris en Longines zijn (net als vrijwel alle Zwitserse fabrikanten) eerder hele agressieve marketeers dan “exclusief” .

1 like

Omgekeerde beweging hier: van Seiko 5 naar nog een Seiko 5, dan een hele tijd geen Seiko, dan hier een SKX overgenomen en elke keer teleurgesteld in de algemene kwaliteit van het merk.
Voor mij dan ook liever of het iets duurdere segment of net een heel goedkope beater genre Timex of Vostok.

Sommige vijfjes hebben een wat minder courante lugbreedte (19 mm) en er zijn er, zoals de SNK621, waar een stalen band op zit die bij de bevestiging maar 10 mm is, dus dan kun je geen banden swappen. Die @WvdA laat zien is een SNKL43, kunnen bandjes van 18 mm op. Ik heb de SNKE51, lugbreedte 20 mm. Ik heb er van alles opgezet. Bruin suède, rood kippenleer, zelfs een fixoflex.

Maar voor inspiratie voor bandjes:

5 likes

Goede tip!

Een tegengeluid, ook fijn :smile:.
Wat maakt het dat het je tegenvalt?
Waar zit hem het in?

@HansT heeft dat keurig uitgezocht en op het forum gezet. Longines is inderdaad niet exclusief, maar de productieaantallen van Oris moeten nog tien keer over de kop voor ze minder exclusief worden, dus dat valt reuze mee.

2 likes

Dat topic geeft een heel mooi divers inzicht in exclusiviteit.
Er is trouwens niemand die de definitie van exclusiviteit poste.
Dank je voor je bericht.

1 like

Nee herken de reis niet, ben met een duurder horloge begonnen.
Wat ik wel herken.
Duur of goedkoop, populair of niet.
Ik geniet van elk horloge die in mijn kluis ligt, geen onderscheid doordat er op een 1 Rolex paradeert en op de ander seiko staat geschreven.

Ze hebben allemaal het juiste moment om met trots en plezier een dagje mee te mogen om de pols.

En wat maakte dat je in eerste instantie dan toch voor het duurdere horloge ging?

Omdat ik die super mooi vond.
Zo mooi dat ik hem mee moest nemen.
Was daar niet eens voor een horloge binnen gelopen.

Had niks met merk of prijs te maken, gewoon wauw.

Oeh dat lijkt mij het ultieme.
Dé emotionele reden om ook een horloge langer te houden.
Welke is het :slight_smile:

We gingen voor trouwringen.
Toen zag ik deze en vond dit echt DE trouwring der trouwringen.
In had nog nooit een horloge om de pols gehad, maar deze breitling heeft daar extreem verandering in gebracht .


62 Likes, 0 Comments - hands-on⌚ (@hands_on34) on Instagram: “Party time . Matching details .  #breitling #breitlingwatch #breitlingchronomat  breitling…”

5 likes

Nice :slight_smile:️.

1 like

Ik heb ook veel plezier met goedkope(re). Tussen wat duurdere horloges door heb ik ook goedkopere gekocht. Niet om de honger te stillen, maar omdat ik n Seiko, Steinhart, of micro brand leuk vond.
Bij mij was het dus niet alleen n stijgende of neerwaartse lijn.

Wel merkte ik dat ik goedkopere horloges onbezorgder draag.
Verder verbaas t me vaker hoe n goedkoper horloge zo mooi gemaakt kan worden.
Dat gezegd te hebben, heb ik nooit n super de luxe fraai afgewerkt horloge bezit, als n Patek, A. Lange ofzo.

Daar zit ook weer iets in. De (on)bezorgdheid van een horloge dragen.
Nu jij het zo schrijft besef ik dat dit voor mij ook heeft meegeteld.
Bang om te beschadigen en daarom ook een reden om hem weer snel van de hand te doen om daarna het goedkoopste van het goedkoopste (SNSX79) te dragen :rofl::wink::v:t2:

1 like

Voor mn werk draag ik als daily beater n seiko monster. N duurder horloge draag ik dan bij n bijzondere gelegenheid of vrije tijd.

Zo balanceer ik tussen de 2. Hoef ik me niet te onthouden v n luxe horloge.

Sindsdien ben je vast heeeeeeel vaak ‘vreemd gegaan’. Cq je ‘trouwring’ afgedaan :wink:

1 like

Jeps, vaste prik hier.

:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik ben door dit forum echt hebberiger geworden op horloges verzamelen. De duurdere wil ik voor het leven bij me houden. (lukt tot nu toe)

Daarnaast Seiko ontdekt. Echt een leuk merk met heel veel modellen in allerlei prijscategorieën. Dit jaar 2 Seiko gekocht. Echt blij mee maar toch merk ik dat het me meer doet als ik mijn Oris of Breitling om doe. Voel ik me wat exclusiever… super triest eigenlijk. Zo heeft merk/prijs toch invloed op me, op mijn gevoel, uitstraling. Ik schaam me. :slight_smile:

maar wel eerlijk :v:t2:

1 like