Die ze al maakten voor Invicta erbij kwam kijken!
Ah, omdat de moeder Invicta geen Zwitsers merk is natuurlijk
Ok! Die Airfighter is wel een Glycine ontwerp. Dat met die opengewerkte wijzerplaat daar zal Invicta wel verantwoordelijk voor zijn.
Ja geen mening zou idd ook een optie moeten zijn, ik heb met beide merken helemaal niks. Ze zullen wel de juiste geschiedenis hebben maar de ‘commercie’ heeft de overhand gekregen is mijn gevoel, en inderdaad komt emotie hier ook om de hoek kijken aangezien Rolex ook een discutabele verkoopstrategie hanteert…en ik wel fan van Rolex ben…
Ik ben blij dat Invicta Group voor Glycine de duidelijke strategie heeft gekozen om zonder marketing kosten een product in de markt te zetten dat prijstechnisch beter is dan welke andere Zwitser dan ook.
Ofwel Value for your Money en geen dure acteurs, racers, moonwalks of andere flauwe kul om de boel aan te prijzen.
Samengevat: er is m.b.t. Glycine weinig veranderd na 2016. Het ging al eerder niet goed, anders wordt je ook niet overgenomen.
Bij sommigen werd/wordt door de bedrijfsovername “Invicta kramp” veroorzaakt. Dat is een regelmatig voorkomende ziekte en die wordt veroorzaakt door emotie, snobisme en (goede?) smaak.
Ik heb geen mening, maar ik vond het wel grappig om dit te zien op de startpagina:
edit: Ik zie nu dat die twee draadjes niet geheel toevallig tegelijk bestaan.
Klopt.
Die opengewerkte wijzerplaten waren er volgens mij nog niet in de pre Invicta periode.
Maar eerlijk is eerlijk. Er waren al een paar lelijke ontwerpen voordat Invicta om de hoek kwam kijken.
Dus het is wel erg makkelijk om Invicta daar de schuld van te geven.
Zelf de grootste Zwitserse merken hebben missers in hun line-up zitten.
Dat die dan weer gretig aftrek vinden door de naam op de plaat, tja…
Gelukkig nog een Invicta topic!
Het ging hier om Invicta, dus die bedoel ik. Jij had het toch niet over Glycine in de top 10 Zwitserse merken?
Tjah, ik heb eerst nog ff gewacht of die andere hier een topic over gingen openen. Het leek mij namelijk best wel een interessante discussie. Met name omdat de meningen hierover erg verdeeld zijn. Zoals we merken.
Nou nee, ik reageerde op de opmerking dat het een feit was dat ná Rolex Invicta het méést gekochte en gedragen Zwitserse merk zou zijn. Aangezien de omzetlijsten iets anders zeggen reageerde ik daar op.
Volgens mij is Invicta Amerikaans of hebben ze het hoofdkantoor in de US. Heb twee Airmannen gehad maar spraken mij toch niet voldoende aan en heb ze verkocht. Maar denk dat Glycine onder de vleugels van een groter bedrijf meer kans maakt op groei als zelfstandig.
Ik mis ook geen mening want die heb ik ook niet. Ik ken de naam Invicta al erg lang en vooral van de tv reclame waarin ze voor een spotprijs gingen maar je moest er dan wel binnen 5 minuten 1 bestellen.
Dat zal zo 20 jaar geleden zijn schat ik waarin ze dat tell sell achtige programma hadden.
Ik ben bekend met Glycine sinds ik hier rondhang en in historie verdiep ik mij niet. Dus ik weet of er iets veranderd en ook niet of Glycine ten onder gaat.
Het is hier wel een veel gedeelde mening onder de “kenners” maar las al in een ander comment iets over emotie. Ik denk dat hier op HF bij veel merken emoties zwaar wegen. Maar eigenlijk weet ik dat wel zeker.
En die emotie is vaak weer gebaseerd op historie, films waarin een bepaalde actuer of actreuse een horloge draagt. Het zegt mij niets, getuige een leuk nieuw topic over de eerste Panerai’s die volledig door Rolex zijn gemaakt naar het schijnt.
Dus geen mening over de stelling wel over de emotie erachter die m.i. mede bepalend is hoe je deze stelling ziet.
Ik weet hier zelf niks van. Maar wanneer we naar cijfertjes kijken dan zien we dat Omega het momenteel het beste doet bij Google als zoekterm.
Althans ik heb maar een aantal merken eruit geplukt
PP loopt door de jaren heen gelijk met Invicta. Nouja goed dit zegt natuurlijk niet veel…
Maar het is wel duidelijk dat Glycine een hele kleine door de jaren heen is geweest. Althans vanaf 2004. Verder terug gaat dit niet.
Ik denk niet dat een merk makkelijk overgenomen wordt als het helemaal top draait. Voor de overname had Glycine de prijs voor de combatsub boven 1k gezet, wat absurd fors is voor een dergelijk horloge…
De helft van de zoektermen naar invicta staan op jouw IP-adres vermoed ik zo😂
Combat Sub koste voor de overname +/- 1K en verkocht niet.
Combat Sub kost na de overname nog steeds +/- 1 K maar ze zijn te koop voor 500 euro Nieuw en verkopen als warme broodjes.
Wie is er nou slimmer de oude eigenaar of de nieuwe ?
Dat is logish, Omega is meer dan alleen een horlogemerk, Griekse letter en ik weet wel niet hoeveel andere dingen Omega als naam hebben
Maar de prijs was wel INclusief poetsdoekje !