Gaat het doek nu echt vallen voor de SKX007?

Zit er hard over te denken om alles weg te doen en alleen de 007 te houden, draagt fijn, ziet er goed uit, koud warm nat droog maakt niet uit, doet gewoon zijn werk en vaak beter dan vele gecertificeerde horloges… :wink:

Na 24 dagen dragen…

5 likes

Wow. 3 seconden in 24 dagen.
Dat is écht netjes.

Wie verkoopt zijn pepsi skx009…

Moet er nog snel een scoren😜

Zo heb ik het ook begrepen. Uiteraard gaat het doek eens vallen voor de SK007. Vandaar ook mijn smiley. Het was maar als mededeling bedoelt voor iedereen die nog een SK007 wilde, maar niet specifiek de J versie.

1 like

Na dit topic toch gaan twijfelen om nog snel een SKX009 te scoren.

Wat is nou een goede prijs voor een SKX009 met rubber band? Heb een leuk aanbod gekregen van een in nieuwstaat.

€180 voor de K-versie en €200 voor de J-versie bij de bekende online leveranciers.

Ik heb er toevallig vanmiddag een gekocht. Op eBay was ik 180 kwijt voor een K incl de jubilee en venzenden uit UK (dus geen invoerkosten e.d.). Er staat er een met rubber op MP voor 170.

SKX007 van een collega naast mijn SKX173.

Groeten
Rutger

2 likes

De 173 klopt voor mij zoveel beter dan de 007. Over ronde en vierkante indices kun je discussiëren, maar door vierkante indices wel een stukje index naast de datum zichtbaar. Verder zijn de secondewijzer en de index op 12-uur echt veel beter dan die van de 007 (IMHO).

5 likes

Komende maand komt het vakantiegeld weer binnen. Een deel daarvan gaat naar Rob voor een 007. Wat kunnen jullie aanbevelen qua mods?
Ik wil deze nu met jubilee band en vlak saffier. Grijs natootje erbij. Zijn er betere ervaringen met andere banden of mods?

Leugens!!!
.
.
.
.
.
:yum:

Ik heb de solid oyster van Rob. Bij aanschaf heb ik lang getwijfeld, maar ben nu heel blij dat ik daarvoor koos. Deels een smaakkwestie, maar ook de kwaliteit van de solid oyster. Rob heeft ook een solid jubilee, maar die heb ik nooit vastgehouden moet ik zeggen.

Mijn licht gebold saffier is wat betreft reflecties heel prettig qua afleesbaarheid, veel duidelijker dan horloges met zwarte plaat en vlak saffier die ik heb of had, en veel beter dan de zwarte Visodate (nog boller saffier).

Misschien dat ik ooit (na wat andere horloges die hoger op de lijst staan) wel een SKX met veel meer mods en kleuren wil scoren, maar ik wilde eerst de look van de originele SKX hebben.

Waarom geen bol saffier? Vind ik erg mooi staan op 'n classic als de SKX! Ja, wat is verder mooi…? Eh, een rode minuten- of secondewijzer en je kunt ervoor kiezen om een 171-wijzerplaat te laten monteren. Is wel mooi, met de opgelegde indexen. Maar je hebt dan niet meer de originele old-school 007, natuurlijk. Wat ik ook wel leuk vind staan is een metaalkleurige chapterring; wel met de streepjes dan.

Mee eens, de uitlijning op de wijzerplaat is door de vierkant indices perfect.

Nog een leuke group shot, zowel origineel als mods :slight_smile:

8 likes

Goeie, niet aan gedacht!

Die vierkante indexen van de 173 kan ik op zich wel waarderen. Heb wel 'ns gelezen dat dit een verwijzing zou zijn naar de legendarische 6105. Maar wat mij altijd vreselijk heeft gestoord, is die rare grote driehoek op 12 uur. Die is totaal uit verhouding! Waarom hebben ze niet gewoon de 12-uurmarker ook in de sfeer van de 6105 gemaakt? Wow, wat een designmisser, zeg!:unamused:

3 likes

Wat zal ik zeggen. SKX171

2 likes

Ik ben het niet helemaal oneens, maar ik vind deze driehoek nog altijd een verbetering ten opzichte van dat lompe ding op de SKX007. Maar goed, da’s persoonlijk hè… :slight_smile:

En da’s ook meteen weer het mooie van zo’n SKX. Als je een 007-, 171- of 173-wijzerplaat niet mooi vindt, dan zijn er nog een paar honderd(!) andere opties. En dan hebben we 't nog niet eens gehad over andere wijzers, bezels, bezel inlays, chapter rings, glaasjes, coatings, beadblasting, banden en zelfs binnenwerk. De mogelijkheden zijn ongeveer onbeperkt. Je kunt je helemaal gek modden met zo’n SKX!:scream::wink:

1 like

Standaard laten is mijn advies.:wink:

Vlak saffier spiegelt als een malle en maakt
de 007 niet mooier dan met het gewone hardlex.
Hardlex is ook nog eens meer schokbestendig.

Als band kan ik wel de Presidential aanraden.

Grt

1 like