Gaat het doek nu echt vallen voor de SKX007?

Ik houd de mijne nog even vast voorlopig…

11 likes

Lekker triootje! :grinning:

Zijn denk ik hele slimme zakenmensen daar bij Seiko: er zijn inmiddels ongelofelijk veel SKX007/009’s verkocht. En nu volgt nog een eindsprintje door mensen die bang zijn dat ie verdwijnt.

Inmiddels wordt de remake van de oude turtle/6309 al (volop) verkocht…over een jaar of 15 à 20 brengen ze trouwens de remake van de SKX uit; er zijn bijna geen betaalbare, originele exemplaren meer te vinden!

De “nieuwe” kost, tegen die tijd, wel zo’n 2400 Bitcoins! (De € bestaat al niet meer en we hebben -wat meer dan gewenste- inflatie achter de rug.)

Mmmm, misschien toch snel nog eentje scoren! :smile:

6 likes

Ik heb twee SKXen, die over een jaartje of twintig wel aan 'n service toe zijn. Dan koop ik tegen die tijd gewoon twee reissues. Of ik laat in allebei die (dan) vintage kasten, door een inmiddels compleet grijze Rob, een (tegen die tijd) 5R-uurwerk zetten. Kan ik gewoon weer lachend twintig jaar verder! :grinning:

3 likes

Opmaat naar een 1 april grapje?

Wat mij betreft in ieder geval niet. Kan het natuurlijk nooit helemaal uitsluiten. Maar wel de meest omvangrijke en langdurende 1 aprilgrap ooit, dan. Aangezien zeker in oktober 2015 de geruchten al gingen en vanuit alle hoeken in de wereld kwamen. Wordt wel een vermelding in het Guinness Book of Records dan, lijkt me. :grinning:
Nee, het heeft er alle schijn van dat 't echt gaat gebeuren en na 20 jaar; tja, het moest een keer gebeuren.

Jammer.

Wie wat bewaart heeft wat… :grinning:

3 likes

Jammer dat het zo ver lijkt te komen maar de tactiek zoals eayden die uitlegt klinkt logisch (en realistisch). Ik zou een tijdje niets meer kopen maar een zgan/full set 007 en/of 009 wordt nu toch wel heel aantrekkelijk.

Kwam ook nog deze comment tegen, van een reseller (op de vraag of de productie van de SKX007 nu is of zou worden gestopt):

Yes, I am a Seiko watch reseller, my supplier adivse me SKX007K1,
SKX007K2, SKX009K1, SKX009K2 has been discontinues already, it is very limited in the market now
John, ozDigitalWatch.com

Rob van Monsterwachtes zegt:

Uitverkocht!!
Ze* komen hopelijk in de zomer weer, vanaf half april zal ik de K-versie gaan verkopen, voor 20 euro minder.

NB: *“Ze” zijn de J uitvoeringen

Ik wil niet negatief zijn, maar ik ben bang dat het over is.
Misschien hooguit enkele exemplaren.

Oh man, er komt zo echt een run op die laatste SKXen! Dat wordt een complete chaos!:scream:

Ben ik even blij dat ik deze twee nog heb!

En een eerste generatie Black Monster, een Sawtooth en een pre-X Sumo en BFK! Allemaal niet meer in productie en steeds schaarser en (dus) meer gewild! Man, daar kan ik straks van met pensioen!:wink:

1 like

Ik ook niet, het is maar een horloge, niet het eind van de wereld :wink:
Maar ik heb het “gerucht” de laatste jaren al meerdere malen voorbij zie komen. Dat & de reactie van Rob maakt me wat minder zeker van het feit. Persoonlijk ben ik voorzien, dus van mij mag het :slight_smile:

Kan ook nog een allerlaatste marketing boost zijn.:relaxed:
Ik heb die van mij recent verkocht.
En ben eigenlijk niet van plan om dat te herstellen.

1 like

O.k., nu klink je echt als mijn vriendin! Dit is een forum voor WIS. Voor een WIS bestaan er goede horloges, slechte, lelijke en heel mooie, dure en zeer betaalbare. Maar een horloge is nooit ‘maar een horloge’.:wink:
En de SKX is natuurlijk al helemaal niet ‘maar een horloge’:slight_smile:.
Het is overigens wel grappig om te zien dat dit topic al 1.000 keer bekeken is en duidelijk emoties losmaakt (zie reacties) en zo gaat het eigenlijk overal op internet. Heel veel mensen hebben toch iets met dit horloge.

5 likes

Klopt…:wink::wink::wink:

1 like

Hmmm, dan moet ik andere beater gaan zoeken. De skx maakt promotie

Het gaat echt zo’n vaart niet lopen hoor :joy:
Er zijn miljoenen skxen gemaakt met 100duizenden nog in stock overal ter wereld. Over 10 jaar kan je nog nosjes vinden.

3 likes

Ik zat even op YouTube te kijken, omdat ik benieuwd was naar het voordeel van een J versie. Doe mij maar een K.