Gaat het doek nu echt vallen voor de SKX007?

Verklaar u nader

Amper verschil wat ik heb gezien. Dan ga ik vootr de goedkopere versie.

IMHO zit er geen feitelijk verschil tussen. Ik heb meerdere malen gelezen dat het J en K gebeuren wordt bepaald, doordat Japanners de voorkeur geven aan Made in Japan producten (en dat dat waar is, weet ik uit ervaring). Beide uitvoeringen worden op dezelfde productielijnen buiten Japan gemaakt. Maar bij de J uitvoering overziet Japans personeel de productie en eindmontage. Deze Japanners doen het werk niet zelf, maar ze hebben de eindverantwoordelijkheid. Door de quirk mogen deze horloges in Japan als Made in Japan worden verkocht. Dus niet vreemd dat je geen verschillen ziet behalve in de belettering.

P.S. Nu is iets niet waar omdat het ergens op het internet stond :wink:, maar het klinkt mij niet vreemd in de oren. Beetje als Swiss Made, wat uiteindelijk ook een boekhoudkundige kwestie is.

4 likes

J vs K :

Grt.

3 likes

@lexor
Interessant.

@drex
Inderdaad, die had ik gezien.

Een prima en gewild horloge, dat zeer zeker.

Verder is hij duidelijk een vd mooiste Seiko’s
die ook voor de ‘common’ man gemaakt zijn.

JB
:slight_smile:

Over het feit of het doek nu gaat vallen voor de SKX007. Kennelijk niet, want Monsterwatches heeft hem weer gewoon in voorraad :wink:

Nee, ik heb begrepen dat MW (Rob) maar een aantal K-versie 007’s heeft gekocht, omdat ie, veel sneller dan verwacht, door z’n J’s heen was en niet aan nieuwe J’s kon komen. K’s verkocht ie eigenlijk al 'n tijd niet meer. Is dus een keuze uit nood. Hij hoopt dat ie later nog wat J’s kan bestellen. Maar weet dit nog niet.

1 like

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze echt niet meer verkrijgbaar zijn en met name wat er dan voor in de plaats komt (of dat de nieuwe turtle deze plek definitief gaat innemen).

Ook qua modding heeft dit z’n inpact, de SKX is toch bij uitstek het canvas voor divers projecten geweest.

Ook voor mij :smile:

12 likes

Zo daar zitten en paar hele mooie tussen.
Toch maar een keer een proberen te kopen.

Zit er hard over te denken om alles weg te doen en alleen de 007 te houden, draagt fijn, ziet er goed uit, koud warm nat droog maakt niet uit, doet gewoon zijn werk en vaak beter dan vele gecertificeerde horloges… :wink:

Na 24 dagen dragen…

5 likes

Wow. 3 seconden in 24 dagen.
Dat is écht netjes.

Wie verkoopt zijn pepsi skx009…

Moet er nog snel een scoren😜

Zo heb ik het ook begrepen. Uiteraard gaat het doek eens vallen voor de SK007. Vandaar ook mijn smiley. Het was maar als mededeling bedoelt voor iedereen die nog een SK007 wilde, maar niet specifiek de J versie.

1 like

Na dit topic toch gaan twijfelen om nog snel een SKX009 te scoren.

Wat is nou een goede prijs voor een SKX009 met rubber band? Heb een leuk aanbod gekregen van een in nieuwstaat.

€180 voor de K-versie en €200 voor de J-versie bij de bekende online leveranciers.

Ik heb er toevallig vanmiddag een gekocht. Op eBay was ik 180 kwijt voor een K incl de jubilee en venzenden uit UK (dus geen invoerkosten e.d.). Er staat er een met rubber op MP voor 170.

SKX007 van een collega naast mijn SKX173.

Groeten
Rutger

2 likes

De 173 klopt voor mij zoveel beter dan de 007. Over ronde en vierkante indices kun je discussiëren, maar door vierkante indices wel een stukje index naast de datum zichtbaar. Verder zijn de secondewijzer en de index op 12-uur echt veel beter dan die van de 007 (IMHO).

5 likes

Komende maand komt het vakantiegeld weer binnen. Een deel daarvan gaat naar Rob voor een 007. Wat kunnen jullie aanbevelen qua mods?
Ik wil deze nu met jubilee band en vlak saffier. Grijs natootje erbij. Zijn er betere ervaringen met andere banden of mods?