Gearriveerd: rosé gouden Longines Conquest

Mijn smaak is tamelijk quirky en bepaald niet courant.

Overweeg ook mijn Rolex Submariner 5513 op een PP dresser in te ruilen.

1 like

Maak er een AP RO van. :wink:

Mooi, maar liever een Nautilus.

Doet me een beetje aan een kerstklok denken.
Ideaal als ‘piek’ :smile:

Schitterende aanwinst.

Eén woord: prachtig

Pracht van een aanwinst .

fraai ! ga er van genieten :slight_smile:

Wat een prachtige wijzerplaat :+1:

Heerlijk die oude gouden horloges.

Mooi horloge, maar weinig contrast tussen wijzers en wijzerplaat,althans voor mij.

Meh, ik lees eigenlijk zelden of nooit de tijd af op een horloge :slight_smile:

Dan heb je er waarschijnlijk geen…

Het ontbreken van kleurcontrast vind ik juist de charme van dit soort gouden dressers. Het contrast zit alleen in het reliëf (guillochering, opgelegd logo). Net als bij deze, die ik eveneens koester:

2 likes

Mijn reactie kwam voort uit mijn slechtziendheid en heeft met horloge an sich niets van doe, dat vind ik zoals al eerder gezegd, gewoon mooi!

1 like

(Lange post. Tldr synopsis? Ik ben heel blij met onderstaand horloge.)

Ik was al een tijdje op zoek naar een Longines Conquest Deluxe (massief gouden wijzerplaat) in rosé goud. Had een paar zoekertjes geplaatst op verschillende fora, maar nog niet 1-2-3 wat moois.

Vorige week kwam ik onderstaand horloge op het spoor: een ref. 9021 met een caliber 290. Horloge lag bij een Italiaanse dealer. Italianen besodemieteren per definitie, daar zijn ze heel principieel in. Zo ook deze. Het horloges werd aangeprezen als een re-edition in NOS (new old stock) conditie. Mijn WIS hartje ging sneller kloppen, want ik zag helemaal geen re-edition maar een 1960’s Conquest in topconditie. Ondanks de argwaan & angst toch gekocht.

Eergisteren was daar de meneer van de DHL…. En dit is toch het spul waar mijn licht hysterische WIS neigingen de grens van het waanzinnige overschrijden. Vintage horlogemensen spreken vaak over NOS, mint(y), ongepolijst en andere termen om maar te benadrukken dat hun horloge Origineel en feitelijk ZGAN is. In al die jaren dat ik vintage verzamel, is dit horloge diegene die het dichtst bij die kwalificaties in de buurt komt. De kast is fantastisch. Geëmailleerde medallion is nog helemaal intact, zo ook ieder facet en bevel welke destijds in het Longines lab zijn aangebracht. De wijzerplaat is massief goud met sunburst effect (geborsteld) met daarbij gouden elementen met een mirror finish. Het is onmogelijk de schitteringen op een foto te vangen.

Aanvankelijk was ik in de veronderstelling dat de kroon en doornsluiting incorrecte replacements betroffen, maar wijzere menschen dan ikzelf hebben mij erop gewezen dat ook die correct zijn (zie ook bijgevoegde catalogus 1962).

Het horloge loopt ook nog eens prima (in de afgelopen 24 uur heeft hij 5-6 seconden op de atoomklok verloren). De enige aanmerking die ik kan bedenken, is dat de kastpoten een paar (vermoed ik recent aangebrachte) krasjes door bandwissel heeft en de spiegelende oppervlakte van de wijzerplaat kunnen gepoetst worden (met berkenhout), dat laat ik t.z.t. bij een service meepakken.




6 likes

Mooi mooi!! Veel plezier ermee!

Geen horloge voor mij (te klein en te goud, zullen we maar zeggen), maar hij is wel heel fraai, hoor. Topklok. Gefeliciteerd!

Wat een topper zeg!!! Deze verdient het om gekoesterd te worden.

Een felicitatie meer dan waard, dus bij deze!

Grt. Marco

Bijzondere dail.
Congrats !

Van harte! Wat een pracht horloge. Geniet er van.