Geen seiko 5 maar Toko 5 ?

Vandaag werd me gevraagd naar een mand vol met horloges te kijken of er iets bijzonders tussen zat. Na de gebruikelijke IK-bagger en Kijkshop en Hema Quartz eruit te hebben gegooid, en een fake R*lex bleven er een stel over die de moeite waard waren, w.o. een enicar opwinder, maar helaas een damesmodel. Die is daar gebleven.

Twee heb ik er meegenomen, waaronder deze Toko 5 handopwinder in TV kast. Ik krijg niets gevonden over dit merk;

Wie kan me hiermee verder helpen?

4 likes

Intrigerend!! erg leuk, kom voor Toko alleen maar op het merk Toko voor skiwax e.d. uit…

Seiko 5 uit China, Thailand, Singapore??

heb je ook goed gekeken of er geen rare breuken/ verbindingen zitten
in dat logo ?

misschien een stukje plak / knip huisvlijt waarbij iemand 2 losse logo’s heeft gebruikt om 1 nieuwe te maken ?

Ik denk dat ie in de zelfde categorie valt als een “Bolex” of een “Brietlong” e.d. Voor de kermis :smile:

1 like

Ik krijg geen vreemde redial dingen te zien. en openen laat ook meteen DNA achter. Tweede aanwinst is aparter;

Daar zit een eta 1256 automaat in

Ja, volgens mij is dit gewoon een heel oude en goedkope Seiko ‘hommage’. Ik heb wel meer ‘Seiko-geïnspireerde merken’ gezien. Met merknamen en/of logo’s die duidelijk aan Seiko moesten doen denken. Waren ook oudjes. Wel grappig. Maar je hebt er verder weinig aan.

Ik moest meteen denken aan Aseikon, ook zo’n topmerk…