(Gekke) vraag; hoe voelt het om een luxury watch te kopen?

Ik ben gisteren deze gaan passen,

Daarna uit de automatiek een Nasi schijf uit eigen keuken getrokken.
Het was er een memorabele dag.

6 likes

Een duur(der) of goedkoper horloge kopen… mijn ervaringen tot nu toe zijn dat het niet aan de prijs ligt wat je ervaring is! De meest recente aankoop van de Explorer bij de AD was echt een teleurstelling, uiteraard wel koffie en thee, maar verder was er totaal geen horlogepassie te bespeuren bij de verkoopster… ik had voor de verkoopervaring evengoed een frietje ergens kunnen kopen! Daarentegen mijn Casio van € 29,95 bij de Horlogewinkel was een super fijne deal!!! De verkoopster kwam zowaar nog met € 5,00 korting op de proppen! Ik zeg het je… biggest smile ever :sunglasses:

De aankoop van mijn Sea Dweller bij de AD was daarentegen ook weer een zeer prettige aankoopervaring! Evenals de Seiko MM waar mensen met passie iets verkopen!

Mijn ervaring is dus dat het niet ligt aan de prijs van je horloge maar aan de verkoper dan wel verkoopster! Buiten het feit dat je misschien samen ook die klik kunt hebben wat het extra fijn maakt!

1 like

@Blauwbeer is inderdaad Koning Ouwe Koeien Uit de Sloot ! :joy: (KOKUS)

2 likes

Helemaal vergeten, ik ‘moest’ nog inhoudelijk reageren.

Tot nu toe vier keer een nieuw luxe horloge aangeschaft bij een AD (TAG Heuer Link, TAG Heuer Aquaracer, Omega Planet Ocean en Rolex Explorer) en drie keer een gebruikt luxe horloge aangeschaft via HF (Omega Aqua Terra, Tudor Black Bay en Omega Planet Ocean).

Ik moet zeggen dat er voor mij weinig verschil in ervaring is bij het kopen bij juweliers enerzijds en particulieren anderzijds. Elke keer wel een leuk gesprek over horloges, een drankje erbij en wederzijds een prettig gevoel.

Het enige verschil zit 'm (voor mij) in het lospeuteren van de stickers bij nieuwe horloges.

Op het moment heb ik nog twee horloges in bezit, de nieuw aangeschafte Explorer en tweedehands aangeschafte Planet Ocean. Uiteindelijk gaat het om de horloges om de pols, niet om de ervaring…

1 like

Bij Brunott in Rotterdam zullen ze zich ongetwijfeld het plastic AH-tasje nog wel herinneren, wat ik uit mijn binnenzak haalde, op 24 december 2017.
De GS Peakcock was uiteraard keurig verpakt in materiaal van Brunott. Alles in de AH-tas gedaan en naar de parkeergarage gelopen. Toch een zucht, toen ik de parkeergarage uitreed en de deuren van mijn auto automatisch op slot gingen.

1 like

Tweemaal een luxe horloge bij de AD gekocht.

Bij van Willigen een top ervaring, zeer vriendelijk geholpen, de passie was duidelijk merkbaar bij de eigenaar (was helaas Meest bevlogen juwelier Rotterdam overleden)

Bij S+C was het meer een zakelijk transactie bij de aankoop van een 114060 (voor mij 10 anderen, dus de verkoper hoefde ook niet écht te verkopen). Was wel blij dat ik mijn auto voor de deur kon parkeren zodat ik paranoia meteen erin kon springen en de deuren kon sluiten :joy:

Meest relaxte transactie was op een druk terras in het zonnetje met @SuperC, maar ik denk dat het prijspeil veel invloed heeft op hoe ontspannen een particuliere verkoop verloopt, in mijn geval althans

1 like

Op de persoon” is niet toegestaan en staat in de regels. Helaas staat de software het niet toe om zware bewerkingen uit te voeren.
Dit topic gaat nog wel een keer open maar met dit huiswerk ben ik nog wel even zoet (moeten één voor één):

6 likes

En weer open. Heel veel verwijderd, off topic reacties gewist en leden die het nodig vonden hele discussies met elkaar te voeren (lees: onnodig elkaar op minder gezellige wijze aanspreken) geschorst als het mij meer dan gemiddelde tijd kostte om te verwijderen.
Nu weer verder, want het is best een leuk topic!

19 likes

Voor mij is het eigenlijk een eindpunt van een tocht die dikwijls maanden heeft geduurd. De aankoop bij de AD zelf is gewoon een zakelijke transactie. In mijn gedachten heb ik het horloge al en heb ik het eigenlijk al om mijn pols. Veel ervaring met AD’s heb ik niet. Koop altijd in de AD in mijn stad (middelgrote stad in België), ze kennen me er ook al jaren. Heb dan ook altijd me de eigenaar te doen. Voor mij geen champagne aub, koffie mag. Aankoop en afhandeling duurt een kwartiertje, daarna nog wat napraten over horloges en de horlogemarkt en dan vertrekken met het horloge rond de pols. Meer is het niet. Toch altijd met een tevreden gevoel naar huis.

Aankopen via internet. Altijd polsen wat voor vlees ik in de kuip heb. Passioneel of niet, snelle reactie of niet, mijn vragen kunnen beantwoorden of niet… Heb ik een goed gevoel bij de verkopende partij, dan ga ik tot de aankoop over, anders niet.

Nog niets gekocht via het Horlogeforum. Kan nog komen.

Nog even melden dat ik bij bovenstaande AD 3 Rolexen (voor mij) en een Cartier (voor mijn vrouw) heb gekocht.

2 likes

Ik zie dat eindpunt ook. Zodra ik mijn grail om de pols heb kijk ik al weer naar de volgende.

Wat betreft de aankoop via internet of een handelaar, je koopt de verkoper en als dat niet goed voelt is het vaak ook niet goed. Maar ik ben zeker op mijn hoede.

Aan de andere kant herinner ik me een situatie van een enthousiaste forum verkoper die een koper bij hem thuis uitnodigde voor de overdracht. De koper bleek in dit geval minder betrouwbaar.

gr. Marcel

Ik ben zelf net voor het eerst op deze trein gestapt. Al diverse AD’s bezocht en mooie horloges om de pols gehad om het gevoel te polsen dat ik er bij heb. Soms positief verrast door een horloge, soms negatief. Ik ga in elk geval niet “blind” kopen maar wil mijn uiteindelijke keuze eerst in real life zien. Wanneer je dan een Rolex OP 39mm in wit mooi vindt dan wordt het natuurlijk lastig. Overal het bekende verhaal in de overspannen Rolex-achtbaan. Iemand tips?

2 likes

Forum in de gaten houden!
Vind ik persoonlijk vaak een leukere transactie dan bij een AD, hoewel het gemak van een AD (mits er geen wachtlijst is…) niet overtroffen wordt. Kopen via het forum staat voor mij over het algemeen wel gelijk aan een plezierige aankoop en een leuk gesprek, zonder wachtlijst.

Het zoeken naar “the one” is idd het leukste gedeelte voor de koop! Daarna is het voor mij alleen maar een kwestie van naar de juwelier gaan en afrekenen. Heb tijdens de koop geen speciale gevoelens ofzo…Dat heb ik pas thuis als ie om mijn pols zit.

1 like

Niet alleen het kopen voelt goed… :slight_smile:

4 likes

Walking dinner?

1 like

Nope… Masterclass JLC met diner aan boord van een notarisboot. Hoefde dus niet te lopen. :sunglasses:

1 like

Ik vermoedde al zoiets. Welke JLC heb je gekocht eigenlijk?

De Master eight days, inmiddels is deze niet meer in mijn bezit.

gr. Marcel

2 likes