Ja inderdaad. Ben een beetje je google-post aan het bekijken nu
Als ik door de douane ga draag ik nimmer een duur horloge. Altijd mee in handbagage of koffer
Inderdaad wordt er veel gestolen op Schiphol
Mijn euro 4 horloge mogen ze dan wel stelen daar!,
Hoop dat het goed komt. Veel succes!,
Ik heb er een keer een demo van gezien, bij de KMAR op Schiphol. Ook hoe ze je tas leeghalen terwijl je er bij staat te kijken enzo. en ze jatten niet je papieren zakdoekjes, nee ze weten precies wat ze er uit halen. Zijn vaak ook bendes die georganiseerd te werk gaan, met meerdere personen. Zie je ook in de binnenstad van Amsterdam bijvoorbeeld.
Wat (vroeger in ieder geval) ook veel voorkomt op Schiphol is dat security medewerkers jatten. Ook dat is bijna niet tegen te houden maar er is tegenwoordig wel gericht toezicht, vandaar mijn suggestie om even naar de KMAR te gaan als je weet waar ‘de rol’ heeft plaatsgevonden. Ik doe zelf mijn horloge ook nooit los in een bakje maar altijd in een tas, in een zakje ofzo.
Mijn cosmic 2000 was drie jaar geleden op Schiphol gejat uit mijn koffer. Er zit daar een verzamelaar.
…sorry, ik lach je toe hè! Maar ûh, serieus? Da’s ook bizar!
Was mijn cosmic 2000.
Zuur!
Argh……, shit man.
Wellicht handig om te vertellen wat er precies gebeurt is zodat andere hiervan kunnen leren. Jatten door de security acht ik vrij klein ivm alle camera’s. Plus je weet direct na de controle of hij weg is. Any, ben benieuwd naar het verhaal.
In de loop der jaren minder geworden maar het komt nog steeds voor.
Lijkt me echt stug. Dan wordt dit door andere passagiers gedaan. Je merkt toch direct of je horloge niet in het bakje ligt en zo niet dan trek je toch direct aan de bel waarna ze op onderzoek gaan.
Oké.
Balen … hoop dat je reisverzekering dit verlies dekt …
Bewustwording is in dit soort zaken nogal belangrijk. Weet je van jezelf dat je slachtoffer kunt worden, wordt je het waarschijnijk niet. Klink wellicht vaag maar is wel een soort van feitje.
Groeten
Rutger
Balen zeg…! Dat geteisem! Hoop dat je hem nog terug krijgt!
Ook van mijn kant: Misschien kun je het opbrengen om te vertellen hoe het is gegaan?
Zo, ff de kids op bed leggen, en bij terugkomst die lijst met reacties. Da’s wel fijn.
Here goes.
Het was in dat drukke gedeelte voor security. We liepen naar de rij, ik was alvast jas aan het uitdoen, tas open, paspoort pakken. Heel veel mensen om me heen. Dan wordt me een band aangewezen, je weet wel, waar je handbagage op moet. Alles uit en af…horloge weg! Stom, was met collega in gesprek ook, ik dacht, oh heb ik vast al weggeborgen… ‘not dus.
Andere kant security, alles weer aan, zoeken in tas, in jas, broekzakken, teruglopen naar de band, ze wilden niet me de beelden laten zien of mijn horloge erop stond. Ge-ergerd, vliegtuig wacht, we waren al laat…pfffff
Wil maar zeggen, ik was er met mijn hoofd niet bij. Dus zoals iemand al reageerde: “awareness is alles”
My bad, nog steeds jammer…
Lijkt me een understatement, balen man!
Vroeger ( ik word oud…) kwam dit sieraden en horlogerollen wel voor als " grappig topic " in tv shows. Vingervlug werk, afleiding en weg horloge, halsketting etc. Vereist lange training en oefening. Doen ze op een aangeklede paspop vaak behangen met kleine rinkelbelletjes. Belletje te horen tijdens het oefenen? Try again! Daarna verbaasde, lachende mensen als getoont werd waarvn ze gerold waren. Ook de besmeurmethode is berucht. Iemand morst iets, bij voorkeur softijs o.i.d. op je kleding en helpt je dan met schoonmaken. Hierna mis je een boel van waarde. Meteen van je af houden dat volk na dit besmeuren en een grote mond opzetten. Dat ongemerkt rollen is alleen makkelijk te doen voor ze met een normaal horlogebandje. Een staalband waar je hand door moet is niet te rollen op die manier.
Denk dat je het horloge mogelijk al eerder kwijt bent geraakt? En het daar pas merkte? '
Tuig!
Moet zelf binnenkort naar Israël. Goedkope klok gaat om, de rest in de kluis.
Sterkte ermee i.i.g.
Pcies, al mijn horloges hebben een vouwsluiting of een lange lap leer door meerdere lussen, knappe jongen die het ongemerkt weet te verwijderen