Gevonden maar wie kent het en is het wat waard?

Ik val weer genadeloos door de mand :blush:

3 likes

Ik ken wel een azijnpisser. Kom je andersom uit bij een gootsteenontstopperkotser? :laughing:

3 likes

Thanks voor de tip Batman! Straks nieuwe foto’s maken. Miss ook kijken of ik de deksel er voorzichtig af kan krijgen…

Kan het wat minder met die agressieve reacties? Zonder het hele verhaal te weten meteen ‘jumping to conclusions’… Dit gedrag verwacht ik eerlijk gezegd niet op dit forum!

3 likes

Ook mijn eerste reactie was, als je iets vindt probeer je de rechtmatige eigenaar te vinden.
Na je tweede bericht was het duidelijk.

Wellicht, om al de vreemde opmerkingen te vermijden, in het onderwerp niet aangeven dat je iets hebt gevonden, echter dat je het hebt gekregen. Wat in feite ook zo is.

Met vriendelijke groet,
Inca

4 likes

Serieus…
Het is gewoon een uitdrukking.
Dat mensen hier op scherp staan om een ander af te fakkelen heb ik zelf ook al eerder ervaren.

Nu return ik de favor.
Belachelijk gezeik…
Votekick>ban

2 likes

Dat zal ik zeker onthouden! Bedankt voor de tip.

Heb geen idee over de waarde en wat het is.

Wel fijn dat je hem mag houden van de HF-Grand-Jury…

Pfff.

Wat een reacties weer…

Groeten,

Noel.

7 likes

Er schiet me een spreekwoord te binnen:
“Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten”.
Ik wil nu niet direct diegene die aan de herkomst van het horloge hebben getwijfeld in diskrediet brengen. Wellicht hebben zij, door vervelende ervaringen, hun vertrouwen in hun medemensen verloren. Ook wil ik mezelf geen veren in mijn kont proppen maar ik heb geen seconde aan de manier waarop Meneer de President het horloge heeft verkregen getwijfeld.
Ik ben in ieder geval van mening dat we beter kunnen proberen van het goede van mensen uit te gaan. Ondanks dat dit soms tot teleurstellingen kan leiden.

Groet,
Arvid

5 likes

Zoals ik zie is het een deksel geclipsd. Het horloge is een ring met de beweging binnen, en beide kant zijn er deksel voor de voorkant met glas en achterkant, gesloten.

Als je om 10 of 2 uur kijkt is er zeker een kleine streep tussen de deksel en de ring.
Daar moet je met een mes die NIET snijdt duwen en een beetje proberen uit te clipsen.
Dan zal je de beweging zien of een tweede deksel.
Om terug te plaatsen, alleen maar voorzichtig duwen tot men de clic hoort of voelt. :wink:
Het is hetzelfde als er een “charniere” is (iets zoals om een deur tegen een muur te laten draaien, de naam ken ik niet.) Er zijn ook americaanse horloge die de deksel geschroefd hebben.

2 likes

Ik heb inderdaad een kleine “inkeping” gezien. Ik zal je advies voorzichtig opvolgen. meer foto’s volgen vanavond. Thanks!

Charniere is dicht bij het Nederlandse woord hoor Brunod. Scharnier. :wink:

2 likes