Gewoon een mooie foto....(zelf gemaakt)

Ook geen porem

Daarvoor is hacking dan ook uitgevonden, ook daarbij kan het misgaan als de eigenaar de seconde niet op het juiste moment stopt en start.

Ik probeer ook regelmatig een mooi plaatje te maken met IPhone 6





1 like

Die Nomos foto…kan echt niet…wat dacht die vent!!!

het begrip hacking is nieuw voor mij
kan dit kwaad voor het horloge of is het een kwestie van goed timen met de kroon?

misschien een domme vraag , maar ben hier dan ook om te leren :grin:

1 like

1 like

Nee … non / niet hacking is niet erg of schadelijk.
het betekent slechts dat zodra je de kroon van een automaat uittrekt om de wijzers bij te stellen dat de secondewijzer gewoon blijft doorlopen,
het zou mogelijk wel schadelijk zijn wanneer je met trucjes zoals een “poormans hack” de secondewijzer toch stop zet.

b.t.w. een enkel quartz uurwerk is ook non-hacking zoals sommige Swatch horloges

@malus65, waar blijf je???

2 likes

ik ben alles behalve van plan om dit te proberen , maar hoe gaat dat dan?

mijn tag heuer 1887 loopt net niet perfect , de minuten wijzer loopt net iets achter (net niet in het midden van de aanduiding als de seconden wijzer bovenaan staat)

bedankt voor de uitleg

mijn horloge hangt aan de fles , ik gelukkig niet

af en toe een cognacje , een leuk horloge , life is good :slight_smile:

een “poormans hack” lukt soms wanneer je met uitgetrokken kroon de wijzers een klein beetje tegendruk geeft / andere kant op draait en dan vasthouden tot de secondewijzer stopt … dat lukt het beste wanneer er zowiezo weinig veerspanning is,
de ene horlogemaker / hobbyist zegt dat het schadelijk is de ander ziet er weinig kwaad in.

Zal ook wel afhangen van het soort uurwerk.

duidelijke uitleg.

maar mijn seconde wijzer stopt als ik de kroon uit trek , zou het dan niet perfect overheen moeten komen?
beetje offtopic maar na het lezen van het hacking , valt het me nu pas op bij mijn horloge.

mooie fotos heren! , voor de liefhebbers van een borreltje , proost!

[URL=http://s499.photobucket.com/user/phj3/media/Mobile%20Uploads/2014-03/20140324_181958_zpsecays3td.jpg.html][/URL]

6 likes

Secondewijzer op 12 uur stoppen. ( hack )
Dan naar www.greenwichmeantime.com ( CET )
Vervolgens de minutenwijzer precies op het eerst volgende minutenstreepje zetten.

Bij ‘00 seconds’ de kroon geheel indrukken.

And your fine with atomic time :thumbsup:

Grt.

3 likes

Ik heb vanavond de originele foto, qua setting, getracht na te maken met mijn Galaxy Alpha. Oordeelt U zelf

Origineel:

Kopie:

Afgezien van de 180 graden swap, en de witbalans, ben ik niet ontevreden.

Groeten
Rutger

1 like

2 likes

1 like

2 likes

Oriënt Mako:

1 like