Gezocht , eerste horloge

Ik ben op zoek naar mijn eerste echte horloge , ik wil hem een lange tijd dragen dus hij moet lang tikken. Ik zoek al meer dan een maand naar de geschikte. Ik wil niet een al te dik horloge. Hij moet een tijdloze uitstraling hebben. Ik vind een wat details wel mooi op de wijzer plaat, extra klokjes bijvoorbeeld. Mijn budget is rond de 200 , veder twijfel ik of het een auto of quarz wordt , hoor graag jullie
Mening hier over. Weten jullie mooie klokjes of eventuele merken en of sites waar ik kan zoeken , hieronder foto’s van horloges die ik mooi vindt.

Beste Hidde,

Een horloge met meerdere sub-dials voor rond de 200 euro zal wel een uitdaging gaan worden.
Houd er rekening mee dat als je er al één vindt voor die prijs deze hoogstwaarschijnlijk binnen afzienbare tijd een servicebeurt nodig heeft. En die servicebeurt is zomaar 2 keer duurder dan de servicebeurt voor een gewoon horloge dat alleen maar de tijd aan geeft. Met de aanschaf ben je er dus nog lang niet. Ik weet niet wat Certina rekent voor een beurt maar ik schat dat je zomaar 350 euro kwijt bent voor een Chronograaf
Horloges hebben nu eenmaal onderhoud nodig en hoe duurder het horloge, hoe duurder dit onderhoud.

Dit is niet om je te ontmoedigen maar om je er alvast rekening mee te laten houden.
In jouw budget gaat een nieuw horloge niet lukken. Ik zou gewoon geduldig zijn en op dit forum ‘Horlogemarkt aangeboden’ goed in de gaten houden. Soms komt er echt wel eens iets leuks voorbij.
Je kan ook op marktplaats zoeken alleen moet je wel weten wat je koopt. (in verband met namaak of bijzonder slechte staat, wat je niet direct aan de oppervlakte kan zien) Ik vertrouw meer op mijn medeforumleden.

Zowel een quartz als een automaat hebben onderhoud nodig. Zelf gaat mijn voorkeur uit naar een automaat maar als je het horloge om wilt houden met tennissen, golfen of wat dan ook, zou ik voor een quartz gaan. Die kunnen daar beter tegen.
Maak verder een lijstje met wat je echt wil, kijk veel rond en wees geduldig.

Succes met je zoektocht.

Groet,
Arvid

2 likes

Nou, gekker moet het weer niet worden.

Tia twijfelaar he :wink:

Blijkbaar