Gezwicht!

Soms heb je dat, een horloge die je vaker voorbij ziet komen en dat je denkt van wauw wat een mooie klok, hij ebt dan weer een beetje weg en opeens is hij er weer in volle glorie.
Ik kijk alweer een tijdje naar de Tissot Heritage PR516, Stijlvol sportieve klok, die ook wel netjes gedragen kan worden.
Op de stalen band vind ik hem niks, maar op een lederen band erg gaaf.
Mooie ronde lugs, de zwarte combineert ook goed met een bruine band, en meer.
Ja, er zitten nog twee andere duikers in de pijplijn, maar die laten nog even op zich wachten, en het bloed kruipt waar het niet gaan kan, het kriebelt.

De Aevig Valkyr komt sinds vorige week ook om de hoek kijken en zie met regelmaat real live plaatjes voorbijkomen.
Dit heeft het vuurtje weer aangewakkerd.
Deze heeft enigzins wat weg van de Tissot, ligt een beetje in dezelfde straat alleen een andere klok, andere details, rechtere hoeken
Ook een hele mooie klok, en ik hou ook wel van Nederlandsche producten.

De plaatjes naast elkaar gelegd, en e.a. overdacht.
Toch ben ik gezwicht voor de Tissot! de zwarte op leder, de liefde is verder aangewakkerd.
Als het een beetje meezit, vrijdag of van het weekend in huis, en hij is zeer welkom.

15 likes

Goede keuze! Prachtklok

Nu nog een rally strap van Ko bestellen:

7 likes

Grappig, ik heb dat ook al een tijdje met exact die Tissot (dat 'ie voorbij komt op het forum en ik 'm serieus overweeg) maar ik heb steeds weerstaan precies omdat ik de Aevig al besteld had (en inmiddels ook binnen).

Ik begrijp je helemaal. Het had bij mij ook zó die kant op kunnen vallen.

Ja, dat is een mooie strap :wink: eerst maar eens kijken hoe de standaard strap is.
Ik kwam in mijn zoektocht ook deze combi tegen, die ook wel leuk is.

Ik vind de Valkyr ook mooi, design ook qua wijzerplaat etc. alleen ik vind de ronde lugs van de Tissot net iets mooier, en dat er een datum op zit vind ik toch ook wel handig, is een pre maar geen must.
Het is een de kwestie van smaak, en de Valkyr vind ik ook zeer geslaagd.

4 likes

8 likes

Echt een van de mooiste die de laatste tijd voorbij is gekomen op het forum @Erik11 :+1::+1:

Ook nog een optie (wat fijnere gaatjes):

De grotere gaatjes zou meer mijn persoonlijke voorkeur hebben…

Ja, die ziet er ook mooi uit Candide, leuke combinatie.

Ja je kunt er zo een beetje mee spelen, dressing up & dressing down :wink:

2 likes

100% mee eens!

Eerst maar de klok om de pols voor ik verder ga kijken naar combinaties, de Ko strap is een goede kandidaat iig.
De andere moet ik eens goed gaan afwegen, de combi is wel cool.

Is inderdaad een erg gaaf horloge.
Staat bij mij ook op mijn lijstje. Voor ooit.

Voorlopig echter even niets (bijkomen van aankoop Tudor)… En daarna wil ik denk ik een Meistersinger… Welicht daarna ooit…?

1 like

Gefeliciteerd! Deze is hard op weg om een nieuwe ‘Horlogeforum Favorite’ te worden! :wink:
Heb vandaag ook weer z’n neef, de PRS516, om. Nog steeds helemaal happy! Ga er vanuit dat dit voor jou en je PR516 ook helemaal gaat goedkomen!

2 likes
  • 1 … love it! Gefeliciteerd :wink:

Mooi…gefeliciteerd!

Mooi hoor, zat zelf al naar de blauwe variant te kijken. Wat vinden jullie van de bracelet die daarbij zit?

1 like

Op zich heel cool, die originele stalen rallyband. Maar heb 'm niet in het echt gezien en op de paar wristshots die ik wel heb gezien, lijkt ie niet heel mooi aan te sluiten op de pols. Wat mij ook wel logisch lijkt; metaal is rigide en vormt niet mee. Maar misschien valt 't irl heel erg mee.

Volgens mij is de blauwe uitverkocht, ook op de eigen webshop van Tissot, wellicht dat hij ergens nog op voorraad zal zijn, maar ben bang van niet.

Ik vind persoonlijk die stalen band niet mooi, en hij lijkt mij ook niet heel comfortabel omdat het grootste stuk uit één deel is, denk dat het je smaak moet zijn, op leer oogt het heel anders.

Alleen bij polsen van 19cm geloof ik enigszins comfortabel… althans dat las ik op WUS dacht ik een keer