Giant SKX007 van Deep Blue

Geen idee hoe lang hij al bestaat maar hier nog niet over de tong gegaan dacht ik:

http://www.europewebstore.com/Webwinkel-Product-165386929/Deep-Blue-NATO-DIVER-300-AUTOMATIC-–-SS-DIVER-BLACK.html

44mm width, 51mm lug-to-lug, 14mm dik
opgelegde indices
300M WR
Seiko NH36 movement
Saffier met AR coating
Helium Escape Valve

250 dollar

Is de SKX nu ontheiligd of juist geheiligd :thinking:

5 likes

Ik vind hem wel gaaf, vind het ontwerp namelijk schitterend en snap dat voor hele grote polsen een SKX wat klein kan zijn. Maar toch snap Seiko niet helemaal… Waarom zou je een uurwerk leveren voor een horloge dat nog nét niet 1:1 lijkt op een eigen model… En dan ook nog ongeveer een gelijkwaardige prijs heeft?

Maar dat kan aan mij liggen :wink:

Overigens vind ik wel dat de wijzerplaat er beter uit ziet (op het logo na) omdat de indices zijn opgelegd, wat hem een stuk chiquer eruit laat zien op deze foto.

1 like

Mooi ding voor het geld.

Ik vind het op z’n minst een hele nare rip off. :angry:

Grt.

Best een kans dat er hier wat hommage voor en tegenstanders gaan kibbelen en dat kan best amusant zijn maar los daar van zal ik mijn visie er ook maar even ingooien:

Ik vind de SKX een prima maat hebben en daarbij draagbaar voor een groot aantal polsmaten, smal tot breed. Dat DB derivaat is een te grote knol voor mij en velen, (maar daarnaast natuurlijk voor een zekere groep mensen niet).

Seiko biedt value voor money als je grijs koopt. Maar Deep Blue is qua specs per prijs concurerend. (250 dollar is een discounted price, afgeprijsd van 350 dollar. Voor wat mrsp waard is dan).

Toch: een SKX met saffier van bv Rob is goedkoper en je hebt er voor tegen de 290 euro een solid oyster bij. Dit ding komt alleen op Nato.
HEV? Ik heb het écht niet nodig.
300m WR? Wat heb je meer nodig dan ISO certified 200m, zelfs als je een duiker zou zijn.
Een Seiko SKX bied je een origineel icoon van het huis, met een “in huis uurwerk”.

Ik liep er tijdens wat opruimwerk over te denken of de verantwoordelijken voor het modellenbeleid bij Seiko hierdoor nu eerder geneigd zouden zijn het moment van uitfaseren van de SKX (wat ondanks alle speculaties onbekend zal blijven tot het zo ver is) bij te sturen of niet. Ik denk gewoon helemaal niet eigenlijk.

1 like

Wow! Die had ik nog nooit gezien!
Vandaag gevaren, dus m’n trouwe SKX007tje om. Blijft gewoon een topper, vind ik. Maar deze DB lijkt er idd wel heel erg veel op. Moet zeggen dat voor mij de SKX qua formaat ook ‘net aan’ is; als in dat ie echt niet kleiner had moeten zijn. De Turtle vind ik bijvoorbeeld mooier staan om mijn pols, doordat ie net wat forser is. Volgens mij ook 44mm, net als deze DB. Leuk om te zien wel, deze!

Complete rippoff. Deepblue heeft voor mij afgedaan. Invicta praktijken.

1 like

Men gaat er bij Deep blue kennelijk van uit dat hun potentiële klantenkring
het origineel niet kent. :wink:

Grt.

1 like

Het is geen Seiko uurwerk, maar een product van Time Module. Een dochter van Seiko, die aan iedereen levert. Denk echt niet dat die eerst vragen wat voor kast er om gaat :wink:

Waarom velen Deep Blue een “microbrand” vinden, ontgaat me langzamerhand… Dit soort nogal klakkeloze imitaties helpen daar niet bij.

Het voornaamste distrubutiekanaal in Nederland lijkt (inmiddels) Watch2Day te zijn. De gemiddelde klant daarvan zal nooit van een mechanische Seiko duiker hebben gehoord :smirk:

2 likes

Ik kan me deze post nog herinneren

Nou hun homages zijn al binnen gezien deze deep blue…

Volgens mij bestaan er zelfs ook replica van seiko’s, waaronder bepaalde sportura modellen.
Zo te zien is seiko goed op weg om de rolex vd toekomst te gaan worden :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

O jee zei je dat nou echt? @Helden @El_penumbra kom er maar in. :grinning:

3 likes

Viel me ook al op dat ze hier nog niet voorbij waren gekomen, op WUS is er al een aardige discussie. Ik vind het zelf een mooie zet van Deep Blue.

Op de Amerikaanse website kun je ze met de code HYDRO kopen voor $150… wordt wel heel verleidelijk… al weet ik niet of ze wel versturen naar de EU!

Dat doen ze wel, maar kost $50… iemand die shipping costs will poolen? Stuur me een PM!

Now we’re talking. Ik vind hem leuk. Nu begint de SKX voor mij pas interessant te worden. Ik vind/vond de SKX altijd te klein. Vele malen in handen en om de pols gehad. Maar altijd vond ik hem te klein.
Voor deze SKX hommage van Deep Blue zou ik echter wel eens een uitzondering kunnen maken.
Go Deep Blue!

1 like

Ik vermoede al dat t iets voor jou zou zijn. Hopelijk bevalt ie je.

En 1 voordeel, weinig kans dat jan alleman vraagt of dat n namaak seiko is.
Hooguit een rolex namaak :wink:

1 like

Namaak, hommage, Rolex, het boeit mij allemaal niet. Kan mij er echt niet druk om maken. Als ik iets leuk of mooi vind en het zit goed dan is het goed. :wink:
Het leven kan zo simpel zijn…

4 likes

Jammer dat ze de witte dag+datumaanduiding ook overgenomen hebben.

Verder snap ik heel goed dat dit horloge veel mensen aanspreekt!

Goed punt. Met die opgelegde indexen hadden zwarte schijven em chiquer gestaan.

Ketterij!

1 like

Wat een vreemde gedachte is aan jouw brein ontsproten
:innocent:

1 like