Glanzende vouwsluiting mat/dof maken?

Hallo, Ik ben hier nieuw en heb een vraag.
Ik heb een Titanium Breitling B50 en kan voor een mooie prijs een band met vouwsluiting kopen.
Echter heeft de sluiting een hoogglans afwerking. Zou het mogelijk zijn om de sluiting te matteren?
Kan deze zomaar geborsteld worden?

Ja kan geschuurd of gestraald worden met de juiste apparatuur.

Garryflex. Eerst blauw dan grijs.
Een kant op met rechte halen.

Maandje in je tuin begraven?

Niet doen!
Gaat er niet uitzien en ga je spijt van krijgen, is na deze behandeling niets meer waard.
Beter is om een geborstelde sluiting te kopen of de glanzende sluiting te ruilen voor een geborstelde.
My 2 cents.

3 likes

Oris is geen Breitling

Maakt niets uit mijn inziens. Gepolijste afwerking is makkelijker te verkrijgen op een sluiting, dan een deftige borsteling.

Heb zelf mij Aerospace band + sluiting opgeknapt met een een schuurspons. Niks mis mee.

1 like

Jij snapt het :+1:

Het is een Rubberen Pro-diver III band met vouwsluiting. Ik ben van plan om alleen de vouwsluiting te matteren.

Het matteren is prima te doen met scotch bright borstels op een polijstmachine. Laag toerental toepassen.

Probleempunt bij matteren is rondom het opgelegde Breitling logo. Af fabriek wordt het logo na het sattineren geplaatst. Zal bij een gepolijst exemplaar altijd iets gepolijst blijven rond het logo.

Ik zat hier ook aan te denken. Ik denk dat het wel gaat lukken. Ik kan wel leven met een kleine imperfectie aan de onderkant van mijn pols.

Oe, je bent scherp vandaag.

1 like

De band matteren zal lastig gaan :joy:

Mee eens… :smile:

1 like