Ik heb onlangs een vintage Glycine Airman gekocht, waarvan het uurwerk origineel lijkt, zie de bijgevoegde foto. Het behoort een 24hr movement te zijn en die van mij draait eens per 12 uur, betekent dat per definitie dat het uurwerk niet correct is? Of kan dit met afstellen worden geregeld?
Bedankt alvast voor jullie hulp
Er zijn meerdere geweest door de loop der tijden heen. Ik heb zelf net een heel epistel geschreven over Airmannen:
Dus nee, @koekoek, geen GMT wijzers op originele airmannen, want de GMT functie ligt in de bezel besloten. Er zijn ook 12-uurs versies geweest, maar die hebben ook een duidelijke 12-uurs wijzerplaat en 12-uurs bezel.
Dan zijn er versies met of zonder extra GMT wijzer, de Purist versus de GMT versies dus. Ook zijn er nog versies geweest met interne bezels en een soort van C-shape compressor kasten. Kom ik op het volgende lijstje permutaties:
Valt het voor een fatsoenlijke prijs te fixen? Hoe dan ook een cool ding, ik hoop dat je niet al te teleurgesteld bent.
Oh, en wat ik me afvroeg, is dit nu de versie die hacking doet doordat er een miniscuul palletje omhoogschiet op 24, wat de seconde tegenhoudt? En zo ja, werkt dat nog?
Ik ga nu maar eens kijken wat een reparatie gaat kosten. Nee, hij stopt echt direct bij het uittrekken van de kroon. Ik ben er nog steeds blij mee, maar vrees wel een beetje voor het vinden van correcte onderdelen.