GMT / Worldtimers only - Zijn er minder bekende mooie GMT's out there?

Hallo forumleden!

Als ik GMT zeg, iedereen onmiddellijk denkt aan deze (of zoiets):

En alles dat ik heb tot nu gezien heeft een hele sportieve look, of, als het een worldtimer is, het is super dressy.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een mechanische GMT met een simpele design niet te druk plaatje en niet te groot (onder de 42mm), ook vintage mag.
Ik had ooit een Airman en die was bijna ideaal (alleen te groot voor mijn pols), dus als je kent het, doe maar de plaatjes uit en laat hem zien!

1 like

Maar 1 GMT hier, quartz ook nog :wink:

9 likes

Wat ik ook een mooie vind is de Omega seamaster 300m gmt co-axial. Staat bij wwwatches te koop.
Dat is mijn ex;-)

1 like

Dit is mijn laatste aanwinst

9 likes

Citizen heeft een hele zwik worldtimers en GMT’s. Zowel radio controlled, als regulier quartz, als automaat.

6 likes

Oeh, Oeh! Dit is ook een hele mooie!! Niet te dressy, niet te sportief. Rustige dial.

5 likes

Ik vind deze heel mooi! Mechanisch of Quartz?

Jammer dat ie zo groot is (42mm), prachtige GMT dresser. Stiekem overweeg ik hem te houden als niet-dresser en op een stoere band te mikken haha! Maar ja met 5 ATM niet echt geschikt als ‘avonturenhorloge’.

3 likes

De Airman komt ook in ‘kleinere’ maten. Daar zit er vast één tussen die je bevalt.

Airman no 1, 36 mm

Airman Double Twelve, 40 mm

1 like

Geen idee. Ik zoek op Google Afbeeldingen. Maar ik heb even voor je gekeken en kost 189,- met Ronda Quartz:

edit, en 379,- met automaat:

Dat vind ik eigenlijk wel een vriendelijke prijsstelling!

edit 2; ik zie dat de automaat geen GMT-functie heeft.

1 like

maar die heeft weer geen GMT functie

1 like

Ik zou ook eens hier kijken.
http://www.aramar.nl/index.php?item=aramar-horloges&action=page&group_id=38&lang=nl#.V0gLakxkjIV

groetjes Lenno

1 like

Tudor en Rolex hommages :confused:

Heuer, 35mm:grinning:

8 likes

In de vintage categorie

Seiko world time 70’s

Seiko navigator timer 70’s

Enicar

Sturmanskie traveller, nieuw te koop, komt weinig aan bod hier, ik heb er ook geen ervaring mee. Iemand op WUS heeft 'm en ik hoor er geen klachten over:

5 likes

Dit is toch wel een hele mooie :wink:

8 likes

Het was bijna perfect. Mijn kleine pols is niet. :sweat_smile:

10 likes

Longines Master GMT World Time is 38,5 mm

Of beter betaalbaar in stainless

7 likes

:grin:

Grt.

4 likes