Go-to banden bij horloge met witte plaat?

Ik ben op zoek naar tips voor goede banden voor horloges met een witte plaat. Heb ontdekt dat er vrij veel banden mooi bij staan.

Wat heb ik al?
Staal
Grijsblauw (in het echt meer grijs, lijkt eerder blauw op de foto)
Hirsch crocograin bruin
2x Hirsch alligator blauw en burgundy

Ik heb een stevige voorkeur voor banden met een deployant. Vind een doornsluiting niet echt mooi. En belangrijk dat het 20mm is. Anders past het niet.

Ik heb wel eens foto’s gezien van de blauwe Moleqmuin banden (nubuck). Lijkt mij heel erg gaaf, maar vermoedelijk te dik om met mijn Hirsch deployant gesp te gebruiken. Vind het wat prijzig om maar te kopen en te zien of dat past…

Tips zijn welkom!

1 like

Bij wit staat inderdaad bijna alles wel mooi, volgens mij is de vraag vooral wat je zelf goed staat. Bij mijn witte platen heb ik via het forum en marktplaats een paar mooie Ko-banden gevonden. Welke sluiting je erop wilt kun je volgens mij gewoon doorgeven. Hier mijn favorieten:

Oeh, die Hirsch band vind ik wel mooi.
Blauw vind ik het mooiste bij een witte plaat en anders zwart.

Volgens mij heb je er een mooie bandencollectie bij. Ik houd wel van deze combinaties. Zeker met de alligator banden.

1 like

Echt lichtblauw dan maar? Ik ben fan van de Molequin Riviere bij een horloge met lichte plaat.

4 likes

Ja precies die band refereer ik aan in mijn OP. Wat een gaaf ding zeg.
Bij mijn weten is die band alleen verkrijgbaar met doornsluiting en niet geschikt voor deployant. :frowning:

Er mag van mij nog iets fels/opvallends/vrolijks/zomers bij. Zoiets als die blauwe Molequin.

Volgens mij maken ze ook banden op maat.

Jij wil je OP sluiting overzetten op een leren bandje?

Nee de Hirsch magic clasp zit in aan te denken.

ICM leer op een OP? Respect.

@Rolopalooza

1 like

Heb in zijn NA draadje al een berg gepost :slight_smile:

1 like

Wat bedoel je met OP?

Yes! Daar heb ik o.a. inspiratie opgedaan voor wat ik nu al heb. En die molequin is mijn favoriet tot dusver.

1 like

Ik heb geen OP. :stuck_out_tongue:

Dus nee, dat ben ik niet van plan. Zou ik ook lekker op staal laten om eerlijk te zijn.
Waar ik eerder ‘OP’ gebruik in dit topic, doelde ik op mijn OpeningsPost :wink:

1 like

Oh OP die manier…

1 like