Goede caseback/snap opener? Advies gevraagd

Ik krijg van de hele familie horloges met lege batterijen op m’n bordje, en daar willen wel eens rotzakken tussen zitten. Ben helaas een keer uitgeschoten met m’n kastmes en dat geeft nare krassen. Was niet gebeurd als ik een timoknack had gehad. :grimacing:

1 like

Hier ook nog steeds op zoek…

Als die mensen rotzakken zijn, waarom neem je hun horloges dan aan?

:thinking::face_with_raised_eyebrow::grimacing::zipper_mouth_face:

:wink::joy::beer::tumbler_glass:

2 likes

Ik bedoelde toch echt die horloges… :joy::joy:

1 like

Ik wil eventueel wel mijn Timoknack ter beschikking stellen als voorbeeld mocht iemand zich geroepen voelen om iets te fabriceren.

3 likes

Ik ga dit oude topic even nieuw leven in gooien met een vraag.
Ik zie hier de timoknack en de horrotec en kloon voorbij komen maar was benieuwd wat de ervaringen met de seiko S261 zijn, als die er zijn tenminste.

2 likes

Heb hem voor redelijke prijs kunnen bestellen uit frankrijk, zoals ik het heb gezien is deze wel makkelijk omdat je het platform waar je het horloge in klemt ook kan draaien zodat je dus altijd bij de inkeping kan komen zelfs als die achter een lug zit.
Laat mijn ervaring hier over wel horen als ik hem heb gebruikt.

1 like

Ik lees geïnteresseerd mee :sunglasses:

Ik was ook aan het kijken naar oftewel de Horotec of een kloon. Misschien toch nog even wachten dus :smile:

1 like

Hoop dat het iets van boven in komen een voordeel is ipv nadeel.

Dat was ook mijn eerste bedenking. Maar ik gok maar dat de ingenieurs van Seiko daar weldegelijk een doordachte keuze voor gemaakt hebben :smile:

1 like

Zoals beloofd zou ik nog mijn ervaring laten weten wat betreft deze opener. Degene van wie ik hem had gekocht had de tips gepolijst waardoor deze zwakker waren, oftewel hij brak gelijk bij het eerste seiko horloge wat ik probeerde.
Nieuwe originele tips gekocht en deze werkte perfect voor het openen van een certina ds8 dames horloge. Had de achterkant er af en dacht hmmm dat past niet, was het een front loader :face_with_peeking_eye:. Maar geen nood deze opener krijgt ook prima een bezel er af! Ik heb alleen de tip aangedraaid geen gebruik gemaakt van de kantel functie.

Al met al een zeer capable opener. Is hij zo goed als de horrotec dat denk ik niet, zeker omdat die meer functies heeft dan alleen caseback verwijderen.

3 likes