Kwestie van smaak. Een 40mm horloge heeft vaak een lug-to-lug lengte van 43mm of meer. Wat mij betreft groot zat. Maar ja, ik heb ook een 42mm en die zit gewoon minder lekker. Dan ben ik maar een nichtje s
Een 40mm horloge heeft wel een grotere lug to lug dan 43mm. Met 1.5mm per kant krijg je geen bandje vast.
Een 40mm IWC flieger bijvoorbeeld heeft een lug to lug van 50,5mm. Das dan weer heel veel
Met 40mm kom je gemiddeld op zo’n 48mm bij een sportief horloge.
Is ook smaak uiteraard. En ook je postuur wellicht. Ik ben vrij groot. Dan kies je al snel wat grotere horloges.
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Ik heb zelf n neefje ervan. Hij draagt niet groot, en zit daardoor heerlijk discreet op de pols.
Kwa kleur vind ik de combi v Arabische cijfers met blauw wat meer casual ogen. Zwart zou em iets netter maken.
Lineage vind ik n mooie nette lijn, en niet zo duur als hun Oceanus serie.
Naast de eerste genoemde heb ik ook dit model, welke ietsjes groter draagt
Fijne is dat ie een snooze functie heeft. Op vakantie lekker nog even blijven liggen
Jammer dat ie alleen niet zoals die ander saffierglas heeft.
Zelf hou ik van wat stoerdere modellen. Ik zou dan de Laco overwegen, een merk met geschiedenis en al.
https://shop.laco.de/media/images/info/861915_Trier_slide04.jpg
Met 42mm wel iets groter, maar de lugs krommen wel mooi mee. Zou wel eerst irl zien of het mooi staat op de pols.
https://shop.laco.de/media/images/info/861915_Trier_slide02.jpg
Hoe is de kwaliteit en draagcomfort van het horloge? Zou je hem hem elke dag kunnen dragen voor laten we zeggen 5 jaar.
Wow, ik wist niet dat Laco horloges voor 250 verkocht. Ok, kwarts maar voor chrono’s vind ik dat juist wel weer ok, mechanische chrono’s zijn ook geweldig maar zo duur in onderhoud. Deze is precies in mijn prijsklasse. Je wordt bedankt, weer eentje op de lijst
Die laco ziet er goed uit zeg, gaat ook op mijn lijstje…
Don’t blame me… Ik begon er niet mee
Ja, ik dacht wat plaatjes te kiezen die em meer tot z’n recht doen komen.
Draagcomfort is redelijk goed. Redelijk, omdat de sluiting slechts 2 verstel gaatjes heeft. Z’n bescheiden omvang en de plaats kast zitten wel prima. Ook kwa balans in gewicht tussen kast en band.
Kwaliteit is redelijk. Niet veel speling in de band, echter geen solid endings maar folded. De kast is wel v rvs ipv een kleurslagen op plastic.
Al met al gezien z’n opties (solar, rc, alle digitale functies, lichtje&lume) vind ik t het geen verkeerde aankoop.
Gezien je wensen vermoed ik dat je meer plezier hebt met een chronograaf, zoals de laco (mocht ie niet te groot zijn), maar de lineage biedt veel waar voor t geld.
Wat ik inmiddels net zo belangrijk vind, is de hoogte van het horloge. Ik kijk regelmatig naar de nieuwe (Android) Aragon horloges van mr. Wing Liang. Aantrekkelijk in mijn ogen maar domweg te groot (+ 45 mm) maar belangrijker nog: soms bijna 2 cm hoog! Iets van 13, 14 mm zit lekker, daarna begint het een topzwaar geval te worden op de pols…
Mooi voor op de muur. Of misschien zijn ze zo groot omdat Japanners horloges om de enkels dragen.
Voor wat de maten betreft ben ik iemand die gelooft in ‘try before you buy’. De vorm van horloges zijn te divers om slechts uit te gaan van diam. en hoogte.
De laco is idd net iets te groot. En wat bedoel je met solid- en folded endings?
Heb je de Laco ook om de pols gehad? Soms kan een horloge groter of kleiner vallen irl dan op een plaatje of specs doen vermoeden.
Oeps… bedankt predictive toetsenbord. Endings moest endlinks zijn. Oftewel de bandaanzet, oftewel de laatste schakel die band met de kast verbindt. Soms zijn die massief (solid end links) en soms zijn het gevouwen platen (folded end links).
Even een illustratie, met helemaal achterin een Rolex solid end link, midden een Omega solid end link, en het meest dichtbij een Rolex folded end link.

Klaar, niet te verslaan als je op zoek bent naar chrono <250
Wing Liang is een Chinese Amerikaan. In mijn geval is dat wat lastig, ik ga nooit naar juweliers voor horloges en koop veel gebruikt on line. Vandaar dat ik toch wel veel horloges heb moeten flipperen.
Tenzij je niet perse n mechanisch automaat hoeft
Russische mechanische chronograaf horloges zijn dan wellicht ook t overwegen waard http://www.moscowwatch.com/index.php?categoryID=555