Onze horloge(s) met emotionele waarde!?

In het huis van mijn moeder hebben we het horloge van mijn overleden vader teruggevonden in een lade.
Het is geen topstuk maar een Davis. Maar zoals jullie zullen begrijpen is het toch het kostbaarste horloge in mijn collectie.
Dat wilde ik even delen.

Zonder plaatje geen praatje;
https://myalbum.com/photo/0NqbBLnvBi2M/720.jpg

45 likes

Emotionele waarde is onbetaalbaar.

2 likes

deze is inderdaad onbetaalbaar…

2 likes

Zeker van onvervangbare waarde. Jouw verhaal met je vader is zichtbaar in dit horloge. Kostbaar. Koester het!

2 likes

Afgezien van het feit dat ik het best een aardig horloge vind, inderdaad van onschatbare emotionele waarde. Koester!

1 like

Geweldige vondst!!! Onbetaalbaar!.
Wees er zuinig op…

1 like

Mooi aandenken

1 like

Dat is onbetaalbaar in grote mensen euro’s !!

1 like

Bedankt mensen voor de leuke reacties!

2 likes

heb ook een Rolex uit 1943 van mijn vader geweest, loopt weer goed , maar nooit van mijn leven wegdoen ,al kon ik hem ruilen voor een splinter nieuwe!

1 like

Koesteren en vooral ook dragen.
:thumbsup:

1 like

Dit is een leuke onbetaalbare vondst.

1 like

Omdat er volgens mij veel interesse voor is, maken we er een topic van.
Dus iedereen die een horloge heeft met veel emotionele waarde, die kan dat hier kwijt als hij/zij dat wilt.

Meteen een aanvulling van mijn kant.
Mijn eerste horloge met emotionele waarde was mijn Tag Heuer Carrera Monaco GP LE.
Nadat mijn vader eind 2013 overleed na een niet te overwinnen ziekte van 16 maanden, kreeg ik zijn autootje.
Omdat mijn moeder niet elke dat met de auto geconfronteerd wilde worden, heb ik deze verkocht en van de opbrengst dezeTag Heuer aangeschaft.
https://myalbum.com/photo/uc4vUpcvTK3n/800.jpg

Helaas bleek de Carrera, waar ik al jaren naar stond te kwijlen voor de etalages, met 43,5mm iets te groot voor mijn pols.
Met veel pijn en moeite heb ik deze toen verkocht via dit forum en van de opbrengst de Omega Speedmaster met hesalite glas teruggekocht.
Dus dit is mijn huidige aandenken.
https://myalbum.com/photo/Vp7LEzowfkiM/720.jpg

8 likes

Al eerder vertoond bij andere draadjes:


Een Certina Mayfair uit 1965. Mijn vader kocht het horloge na een “arme” periode in het gezin. Na zijn overlijden kreeg ik het horloge mee bij de verdeling van zijn spulletjes. Achttien jaar heeft het onder in een la gelegen. Totdat ik op Catawiki een broertje te koop zag staan. Ik was verbaasd dat de Certina van waarde was. Pas toen ik me wat in horloges ging verdiepen en na gesprekken met mijn oudste zuster kwam de verbinding tussen horloge, mijn vader en mij helemaal tot stand. Een HF lid heeft het horloge geserviced en ik draag het klokje met regelmaat in het weekend. En uiteraard bij familiebezoeken. Dan komt allicht de goede oude tijd weer ter sprake en herinneren we ons de mooie en minder mooie gezinsmomenten. Ik voel me staan op de schouders van mijn ouders en ik ben ze honds dankbaar!

12 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Het horloge van mijn veel te jong overleden opa:

Alleen is het bij mij meer een herinnering aan een onbekend verleden, de goede man is al ver voordat ik geboren ben overleden…:pensive:

Mijn pa heeft een aantal jaren geleden de afgebroken stift laten vervangen zodat het in elk geval weer draagbaar is maar hij had zelf geen interesse om het te gaan dragen dus draag ik het af en toe. Ik denk alleen dat het uurwerkje wel een servicebeurtje kan gebruiken dus daar moet ik maar eens tijd voor vrijmaken…

7 likes

Deze oude Citizen heeft mijn moeder in Japan gekocht voor mijn opa toen ze op haar 18e op wereldreis was.
Opa heeft deze altijd gedragen en inmiddels is opa er niet meer. Maar het horloge nog wel. Die bewaar ik. Netjes het glaasje laten vervangen en ligt in de kluis.

9 likes

foto van het klokje van mijn vader,even weer opgewonden ,is wel klein , 31 mm maar dat was gewoon voor die tijd (1943). Gekocht van een Noorse zeeman in de kroeg,toen hij nog vrijgezel was (1953), jaren gedragen ,ook naar zijn werk ,machinebankwerker (draaien,frezen,kotteren) ,opwindasje eruit getrokken en toen in de kast beland , en na 50 jaar weer aan de gang,nooit meer wegdoen.

11 likes

Wat was ik emotioneel toen de vijl mijn halve vinger eraf geraspt had bij het vijlen van de plaat. :smile:

2 likes