Gouden horloge

Geen stalen band alleen.

Of een duiker

2 likes

Spelbreker, eerste 2 suggesties zijn meteen de beste. Haalt de lol een beetje uit zo’n topic :joy:

1 like

Een mooie Orient

11 likes

Een Seiko 5 is altijd mechanisch en dik binnen je budget.

2 likes

Vind dit wel wat hebben, echter geen stalen band.


€450, 39mm

3 likes

Als je goud wilt proberen: vergeet die stalen band, goud draag je op leer.

Mooiste optie is de hierboven al aangehaalde Visodate, of bijvoorbeeld de iets klassiekere Le locle:

Je zou ook naar rosé goud kunnen kijken, bij voorbeeld deze gentlemen swissmatic:

Of een Le locle in rosé:

Staat er trouwens een te koop hier op het forum:

Ik vond deze ook wel geinig, maar die goude wijzerplaat vind ik wat minder. Zou ik deze ook kunnen laten modden? Dat er een andere wijzerplaat op gezet wordt?

Ja heel makkelijk zelfs, er zit een 7s26 in, daar zijn extreem veel aftermarket en originele onderdelen voor verkrijgbaar.

Wat een trieste kopie is me dat zeg…

4 likes

Wel erg duur, zo’n Seiko 5 kan je voor een euro of 75-100 kopen normaal gesproken.

Mooi :+1:

Foto van je eigen horloge?

1 like

Foto van toen het horloge nog van mij was inderdaad, tegenwoordig is het in goede handen bij @BATMAN

1 like

Welk type is dit…?

1 like

Als je een stalen band op een goud (kleurig) horloge zet ben je waarschijnlijk de enige op aarde die daar mee voor primaat loopt. :smile:

Ik weet niet hoe het met oudere Seiko’s is, maar de laatste jaren gebruikt Seiko PVD wat er jaren goed uit blijft zien. De slechtste varianten (gezien bij mensen met modemerken…) vertonen soms al binnen een maand (!) doorslijtplekken.

Minder over gelezen maar die Orients met goud PVD zie je ook nog vaak in goede staat.

Leuk weetje, voorheen waren er ook Seiko 5 met quartz kaliber:
![seiko 5 quartz|689x160]
(upload://7aATgg6wu1n2jDikFv91P5XaObB.jpg)

Een beetje, of veel goud ?

Of dit

4 likes

Ow, zo’n gouden 516 heritage is ook echt wel fraai. :+1:
En volgens nog best hier en daar te krijgen voor een leuke prijs…

1 like

Ik dacht exact het zelfde.:rofl:

1 like

Als je goedkoop proberen wilt:

https://watch2day.nl/deal/24759/invicta-pro-diver-automatic-8930ob