Grand Seiko kopen

Jep bij zo’n horloge uit 2011 zal het eerdaags wel weer eens welkom zijn denk ik.

Vintage GS is niet zo duur. Vanaf een euro of 600. Maar is een heel andere beleving dan een moderne natuurlijk.

Ja die is wat stevig geprijsd, onder meer door de zeer mooie staat. Normaal is die rond de 1500 volgens mij. Dus daar zou je wel uit moeten kunnen komen met @mako.

Hoppa :drooling_face::drooling_face:

4 likes

Klinkt niet overtuigend, zoek een horloge uit waar jij je prettig bij voelt. Is dat horloge nu nog te duur spaar dan even door, dan krijg je geen spijt van het maken van een keuze op basis van budget.

1 like

Ik heb geen verstand (van Rolex), maar deze is best mooi:

https://www.vintage-portfolio.com/wp-content/uploads/20180512_122905.jpg

Edit: https://www.vintage-portfolio.com/shop/rolex-tudor-cartier/serviced-rolex-air-king-automatic-black-dial/ Kost 2550 piek

4 likes

Precies dit, je moet geen horloge kopen die je best mooi vindt, maar die je F*****ING FANTASTISCH vindt!!!

Van een GS krijg je geen spijt :
-mooi
-betaalbaar
-zeer mooi
-supernauwkeurige quartz
-heel erg mooi

1 like

Deze is ultrat*ringsuper mooi !!!

2 likes

Die is prachtig. Maar beetje boven mijn geplande budget.

Deze is ook niet verkeerd!:yum:

1 like

Geef geen 2000 of 3000 euro uit aan een middelmatig (of erger) horloge omdat het een Rolex is. Voor dat geld kun je fantastische horloges kopen. Dus koop iets anders of spaar nog even door voor een supermooie Rolex waar alles aan klopt.

En wees heel voorzichtig met tweedehands Rolexen met een lage prijs. Er zit zóveel rommel tussen waar mee geknoeid is. Neem iemand mee die er wel kaas van heeft gegeten. En anders zitten er hier genoeg kenners.

2 likes

Nou, het is heel simpel.

Goedkoop en Rolex gaan niet goed samen in één zin, dus dan krijg je samengestelde en afgekloven rommel zonder papieren.

Een beetje zoals die Day-Date hier in het blauwe gedeelte :joy:

2 likes

Welke?

Een afgesleten 1802 met 1803 bezel en een geredialde wijzerplaat voor 7999.

2 likes

Wat vind jij van de Air King hierboven ?

Ziet er goed uit. Zal eerlijk zijn dat ik pas echt entousiast ben wanneer ik een horloge in mijn heb.

Kwam deze SBGX niet bij Jaap vandaan?
Was 1550EU.

Maar met wat lief onderhandelen is 1500 vast mogelijk.

Volgens mij was dat die van @koetsjh. Dat is een ander exemplaar.

2 likes

Klopt…die van Jaco is daarna naar mij gegaan…en daarna door naar iemand die wel lid is op HF maar niet actief. Dus ja…die in het blauwe deel is een andere.

2 likes

Vast boven budget, maar ik heb deze een paar maanden geleden in het echt gezien, en deze is nieuw uit september 2018. Heel mooi zo met het spring drive uurwerk. Ik heb de sbga001 gekocht die hij ook had:

Ik snap niet waarom hij nog niet weg is, maar misschien bieden mensen te laag. Ik heb trouwens geen enkele band met de verkoper, anders dan dat ik een andere GS van hem heb gekocht.

2 likes