Grand Seiko meer waarde voor je geld dan Rolex

Nou het zal mij benieuwen maar heb een vermoeden dat er weinig teruggezocht, laat staan gevonden, gaat worden.:wink:

3 likes

Kan hoor. Ik lees altijd dingen die er niet staan

Heb ook geen zin meer om te zoeken nu.
GIYF

Even los van objectieve vergelijkingscriteria , een Rolex heeft voor de meeste mensen nog de magie van het merk. Een Seiko heeft dat, to say the least, niet voor velen. Het blijft een Seikootje. Hoe briljant dan ook.

2 likes

Zoeken naar iets wat uit jouw duim gezogen is, daar gaat google, ook als is het mijn beste vriend, me niet mee helpen :grin:

1 like

Rolex maakt maximaal gebruik van het menselijk verlangen door anderen te worden gewaardeerd. Een Rolex bezitter is geslaagd in het leven. Niet accepteren dat dingen zo werken maakt dat mensen achteraf gaan rationaliseren, beste merk, innovatief, etc.

4 likes

En

imageimage

:wink:

3 likes

Niet meer naast o.a. Guess horloges te bewonderen bij de V&D. Dat is dan wel weer jammer. WĂ©l een eigen flagshipstore, duidelijk een merk met pretenties. Mooi.

Ik denk dat je gelijk hebt.

3 likes

Ja die had ik ook gelezen


Restwaarde heeft meer met verzamelwaardigheid en preceptie te maken. Ik zie dat niet altijd als een kwaliteitsuiting.

Mijn vraag zou zijn hoe ze in technische zin houdbaar zijn. Zowel Rolex als King Seiko en Grand Seiko hebben in mijn beleving een goede reputatie op dat gebied.

5 likes

Fixed that for you. :grin:

1 like

Ik ook niet
 maar wel met de stelling waar voor je geld toch? Of sla ik te ver door :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik schoot toch echt even in de lach toen ik die stelling las. Als er 1 horlogemerk garant staat in de grote steden voor uiterlijke schijn dan is het Rolex wel. Ik zit in de horeca en als ik hier een lijstje moet poneren van het aantal mensen dat met een Rolex om lopen maar als ze naar huis gaan vragen of ze het bonnetje de volgende keer af mogen rekenen en buiten in een ouwe Golf stappen dan ben ik nog wel even bezig. Geslaagd zijn in het leven heeft hele andere criteria dan een klokkie van een paar rooitjes om je pols, die kan elke boerenlul hebben.

11 likes

Voor mij niet. Voor mij is waar voor je geld een botte kwaliteitsvraag. Met name omdat investeringen in dit tijdsgewricht onlogische korte termijn gokjes lijken te zijn geworden.

3 likes

Zeker niet, wat is “geslaagd zijn in het leven”? Misschien dat een Rolex bezitter het gevoel heeft dat hij geslaagd is maar dat heeft een Swatch bezitter ook. Geslaagd “zijn” is heel iets anders. Ik denk dat bv Bill Gates meer voldoening krijgt van zijn anti polio programma’s, dan van een eventuele Rolex, of Seiko.

1 like

Zo zie je maar dat deze stelling ook voor een ieder verschillend is.
In mijn beleving zie ik het zo:
Ik koop product A een product wat ik waardeer om wat het is
 na enkele jaren krijg ik bij verkoop bijna nieuwprijs voor dit product. Ik heb dan voor mijn gevoel voor dit product ‘waar voor mijn geld’ gehad.

Ik heb gelukkig waardering voor zowel GS als Rolex. Ik kan genieten van de afwerking van een GS alsmede de prachtige afwerking van mijn Sub. Voor mij beide perfecte producten maar anders

2 likes

Met bv een Mercedes AMG heb je mi veel waar voor je geld, maar de restwaarde is nihil.

Restwaarde / waar voor je geld heeft mi weinig met elkaar van doen.

1 like

Voor mij is dat deels ook zeker een ethisch vraagstuk. Dat maakt het moeilijk voor mij om te slagen omdat ik maar ten dele kan beweren een goed mens te zijn geweest tot nu toe.

2 likes

Hoge restwaarde lijkt mij een prima kwaliteit :wink::+1:

1 like

Mee eens. Iets kan een k-product zijn, maar je kunt er toch je geld voor terugkrijgen. Zoals investeringen in hyper cars waar geen meter mee gereden wordt, en die alleen maar in waarde toenemen omdat er meer rijken komen. De McLaren F1 was daarentegen ooit wel een product met waar voor je geld, maar daarvan zijn er veel minder gebouwd dan bedoeld was omdat er te weinig interesse was. Daardoor zijn ze nu miljoenen waard.

1 like

Haha, busted :stuck_out_tongue:
Het bosje bloemen dat is afgegeven bij de nabestaanden maakte toch wel veel goed

1 like