Als je 34 meter bent, dan is die dikte ook wel te overzien
Ik stemde Rolex.
Voor één reden.
De waarde vastheid. There i said it
Maar ik ben Grand Seiko fan to the bone.
Op hun gesp na dan.
Ik ben het met je eens dat het een zinloos topic is, al is het maar omdat men toch nooit tot een consensus zal kunnen (willen) komen. Maar ook in het geval van een stalen GS tegenover de witgouden Smurf, zal de GS het ongetwijfeld winnen qua afwerkingsniveau. De smurf is alleen duurder (schandalig disproportioneel duurder, overigens) vanwege de materiaalkeuze.
Maar laten we vooral niet vergeten dat een Rolex (in ieder geval een Sub) is ontworpen om onverwoestbaar te zijn, niet om feilloos afgewerkt te zijn zoals een dress horloge dat betaamt. Ze zijn bedoeld als professionele uitrusting en niet om de polsjes van rappers en voetballers te sieren, al vergeten we dat vaak.
p.s.
Ik ben ook wel benieuwd wat zou blijken als je de Smurf van +/- €35k naast een Credor van +/- €35k zou zetten.
Kijk, dat snijdt hout.
O - me - ga
3 lettergrepen…
Flowert heeft het voordeel van een GS ontdekt:
Het grote nadeel is de kans dat je 9-jarige neefje hem opmerkt en zegt: hé, heb jij ook een Seiko?
Ik ben een snob en ga dus voor de Rolex.
Oom - ga
Haha, studiegeld terugvragen
Hahaha, yep had ik ook al door.
Maar ik dacht dat ik em er wel tussendoor zou kunnen fietsen
Scherp jongens!
Ik ook eigenlijk… of zelfs een Credor van $400.000
Persoonlijk zou ik altijd de Rolex kiezen.
Vergelijkbaar deze Doet mij meer dan deze
Wederom persoonlijke keuze zoals altijd.
Heb respect voor beide overigens

Oops, ik ben tegelijk aan het werk, laat dat mijn excuus zijn! Even bijgewerkt zodat 'ie klopt.
Toch wel frappant dat de laatste jaren Rolex en Grand Seiko gezamenlijk de maat wordt genomen, dat was eerder geen discussie…
Rolex
Grand Seiko
Sinds GS, laatst in Amsterdam, in de uitverkoop was, gaat het wel los inderdaad.
Het is ook persoonlijke keuze en ik zou niet durven om iemand hier te overtuigen van wat hij of zij moet kiezen. Ik probeerde alleen te onderbouwen dat een topic over ‘meer waarde voor je geld’ (of wel: een betere prijs/kwaliteit-verhouding) alleen hout snijdt wanneer horloges uit dezelfde prijsklasse worden vergeleken. Iedereen voelt op zijn klompen aan dat een aanzienlijk duurder horloge in de regel beter afgewerkt zal zijn. Vandaar dat ik ‘aansloeg’ op de vergelijking met die auto’s
En ze worden beide verkocht… en waarschijnlijk heb je bij de één toch meer waar voor je geld dan bij de ander.
De vergelijking tussen gs en Rolex gaat ook nooit op. Verfijnde afwerking van GS tegen het robuuste van de Rolex waarbij totaal andere afwerking en materialen en edel metalen gebruikt worden. Zelfs de bracelet is totaal anders… waar de één geen waarde hecht aan een fatsoenlijk verstelbare sluiting is het bij de ander juist de doorslag om tot koop over te gaan.
Even terug naar de auto’s… stel dat je op de Toyota in een jaar 30% afschrijft en de BMW je na het eerste jaar nou eens het aankoopbedrag terugkrijgt. Dan veranderd ineens de stelling ‘waar voor je geld’
Wat is ‘waarde’ in dit geval?