Grootvaders horloge

Ben benieuwd naar meningen , dit horloge heb ik gekregen na overlijden van mijn grootvader

Gecondoleerd. Ik heb geen mening want er zijn geen plaatjes…

2 likes

1 like

Laat ik de vraag omdraaien, wat vind je er zelf van?

2 likes

in ieder geval aan een opknapbeurt toe

(https://youtu.be/DaE7ammEIKI)

4 likes

nu wel

Het heeft potentie, ofschoon ik nooit begrijp waarom dit soort vragen altijd gepaard moeten gaan met slechte onscherpe foto’s?

3 likes

Dag Herman2,

Wat zou je hier willen horen ? Ik zie een matige foto van een Omega. Op basis van wat ik zie kan ik alleen zeggen dat het horloge aandacht nodig heeft.

1 like

Een opknapbeurt, tja, als je hem gaat gebruiken wel denk ik. Als het je hobby niet is, zou ik hem niet laten opknappen denk ik.

Net hoe je erin staat, gaat het je om dagelijks gebruik, heeft het klokje een hoge emotionele waarde of probeer je hem te verkopen voor een mooi bedrag.

Als ik nooit fiets, hoef ik geen koga Miyata in de schuur te hebben, als je geen horloges draagt, ga je geld uitgeven voor een onderhouds beurt (die zomaar 300-500 euro kunnen kosten afhankelijk welk merk en wat er gebeuren moet) wat in die zin zonde van het geld is als je hem niet gaan dragen en het klokje geen emotionele waarde heeft.

Ik zou het horloge laten nakijken door een horlogemaker, en de band vervangen door een mooie leren band. Ik neem aan dat de band double is.

Ik ben benieuwd hoe het huidige bandje bevestigd is. Ik zie geen lugs.

Ik zie ook geen kroon

Dan kunnen we wel eens te maken hebben met een zeldzaam exemplaar dat veel geld waard is.

1 like

dit merkje staat op horloge en op de band

Aha, ik zie de kroon :blush:

en wat wil dat zeggen marijn?

Ik kon de kroon niet zien op de andere foto’s, wat me even deed denken dat dit een speciaal type was dat ik nog nooit had gezien.

1 like