Grootvaders horloge

Opa------ Check
erfenis----Check
Nep-------Check
Pet kopen------check

Er gaan dagelijks heel wat opa’s dood. Die hebben regelmatig mooie horloges in de nalatenschap.
En wat er mis met een pet?:rage:

http://i5.photobucket.com/albums/y180/petej2811/c18acece.jpg
:smirk:

2 likes

Wat ik vreemd vind is dat de band aan de kast gesoldeerd is en verguld lijkt,maar op de kast wel het goudmerkje staat.

Mocht het allemaal wel kloppen ,dan is dit de nachtmerrie van elke horlogemaker,want die fine mesh banden zijn een hel om perfect te restaureren omdat er ontzettend veel tijd en gepriegel in gaat zitten.

1 like

Ik denk dat het in elk geval doublé is, of de foto van de achterkant moet heel slecht zijn.
Is het merkje niet voor verguld 14K, of bestaan die niet?

Lettertype wijzerplaat ziet er goed uit, maar opbouw en structuur heb ik nooit eerder gezien, en het omkaderde logo ben ik ook nooit eerder op een Genève tegenkomen. En ik vrees dat Maurits gelijk heeft m.b.t. het goudmerk.
Hoe dan ook, wie bieden wil kan bieden:

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-antiek/m1138407587-horloge-antiek.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=27

en gelijk al weer verkopen, weinig emotionele waarde dus…

3 likes

Met dezelfde top foto’s :+1:

er staat ook nergens “swiss made” op de plaat of kijk ik verkeerd?

Dat dacht ik ook maar bij max vergroting kan ik het nog net ontwaren.

1 like

trouwens hilarisch dat hij de enige redelijke foto die hij geschoten heeft niet in de advertentie zet en die andere aardappel foto’s wel :joy:

1 like

Lekker doorsturen naar de goudsmid zou ik zelf zeggen… :sweat_smile:

Beetje sneu verhaal. Het zou me niets verwonderen als de vraag ook nog fake is obv een horloge dat TS toevalligerwijze op MP aantrof.

1 like

“Welkom op het taxatiefor…”

Ah verdorie jullie waren me al voor, jammer dat er dan een marktplaats advertentie tevoorschijn komt net wanneer ik medelijden met de plaatser begon te krijgen :frowning:

2 likes

Eerder een klus voor een goudsmid.

Ik zie het "erfenis"verhaal ook meer als een aanhef om aan te geven dat je een snelle taxatie wil en nooit meer terug komt.

Tsja, zo zijn de reacties uiteenlopend, van een mogelijk grote waarde tot een double klokje van aliexpres.
Daarnaast zou ook de vraagstelling nog fake zijn?!
Reageren lukte me niet aangezien ik als beginnend forumlid na 10 reacties voor een etmaal monddood werd verklaard.
Na een vervelende opmerking van een forumlid via mp heb de adv. hierop voorlopig maar verwijdert.

Toch morgen maar eens bij de juwelier langs.

Tsja, zo zijn de reacties uiteenlopend, van een mogelijk grote waarde tot een double klokje van aliexpres.
Daarnaast zou ook de vraagstelling nog fake zijn?!
Reageren lukte me niet aangezien ik als beginnend forumlid na 10 reacties voor een etmaal monddood werd verklaard.
Na een vervelende opmerking van een forumlid via mp heb de adv. hierop voorlopig maar verwijdert.
Toch morgen maar eens bij de juwelier langs.

Tsja, zo zijn de reacties uiteenlopend, van een mogelijk grote waarde tot een double klokje van aliexpres.
Daarnaast zou ook de vraagstelling nog fake zijn?!
Reageren lukte me niet aangezien ik als beginnend forumlid na 10 reacties voor een etmaal monddood werd verklaard.
Na een vervelende opmerking van een forumlid via mp heb de adv. hierop voorlopig maar verwijdert.
Toch morgen maar eens bij de juwelier langs.