Grootvaders horloge

tsja

Tsja…

:confounded:

1 like

Idd tsja…had je misschien beter meteen kunnen doen, naar een Omega ad gaan.
Het is gewoon onmogelijk een goed onderbouwde mening te geven vanaf crappy plaatjes…
Je had geen gerichte vragen maar wilde een mening, die kreeg je in veel(v)(f)ou(d)(t) dus
moet je mi. nu niet zeuren.

Succes verder met je opa’s horloge!

Nep is deze in ieder geval niet en na restauratie zeker wel een leuk klokje.

1 like

Is imho een herenhorloge met cal. 565 (36mm) ca. 1970.
Misschien kun je een stalen kast vinden op de bay en het goud (indien echt) verkopen.
Uurwerkje van de opbrengst laten opknappen en je hebt weer een mooi draagbaar horloge
als aandenken…

Voor ca. 100 euro hier te koop

Edit
Nevermind ik loop stom te kijken inderdaad…
Wat Frans zegt…kastje kopen en klaar.

Ik blijf het bijzonder vinden dat de kast een goudmerk heeft aan de buitenzijde. Heb dat echt nog nooit eerder gezien bij een authentieke vintage Omega. Maar goed, dat is blijkbaar mijn gebrek aan kennis.

Heb je nog een foto van de binnenkant van de bodem? En als het kan ook een duidelijk van de buitenkant?

En wie heeft er een cijfer van het serienummer weggefreesd?

doe ik morgen even maurits bij daglicht

Vanmorgen juwelier bezocht, het is een echte omega, wel erg gedragen en slecht onderhouden, opknapbeurt gaat gauw 600 euro kosten. voorlopig maar even pas op de plaats, iedereen bedankt voor de reacties

Heb je scherpe foto’s van de binnenkant van de case?

Dus van je laatste foto het rechter deksel.

Een juwelier is geen horlogehersteller en reparaties worden meestal uitbesteed waar vaak een administratief prijskaartje aanhangt. Zelf zou ik een second opinion aanvragen bij een Omega service punt en/of wat ik al eerder zei, kast en band indien van 14kt, verkopen en van de opbrengst een gewone kast en band kopen en daar het uurwerk gereviseerd in laten zetten…

Nogmaals succes gewenst!

Als ik zie hoe vuil het uurwerk is dan mag je hopen dat je er met €600 vanaf komt als je deze bij Omega aanbied. Voorspelt meestal niet veel goeds.

Een nieuw 565 uurwerkje zal iets in de richting van 200 euro kosten?

Als je hem daarvoor via ebay kan vinden…doen!

Alleen een Omega service punt kan nog aan originele onderdelen komen mits voorradig. Overigens wil vuil niets zeggen als er maar niets kapot is, van dergelijke vintage uurwerkjes zijn onderdelen vaak moeilijk te vinden weet ik uit ondervinding. Vaak helpt men elkaar wel binnen het officiële circuit als men nog iets op de plank heeft liggen, weet ik uit ervaring. Voor 200 euro een goed uurwerkje vinden zal niet gemakkelijk zijn en die zul je in de meeste gevallen ook moeten laten servicen…Overigens heb ik al heel wat vintage Omega’s laten opknappen (bij W&V) en mij vielen de reparatie kosten over het algemeen reuze mee…

Lees ik nou het advies om zowel de kast als het uurwerk te vervangen?
:thinking:

Hier een hele discussie over merktekens aan binnen cq uitenzijde.


"Omega never put the hallmarks (like the Ω WATCH Co inside the triangle or the 18K 0.750) you see on this watch’s caseback on the outside - they were always on the inside.’

Hoe zit het nou?