Grote plakmerken overzicht

Iemand die al zijn onderdelen kant en klaar uit China haalt en daar alleen @Brunmontagne op laat plakken is een plakmerk.

Niks mis mee als je het leuk vindt, maar @anon55799749EV heeft wel gelijk.

2 likes

Is tudor eigenlijk een plakmerk?

:see_no_evil:

1 like

Mvmt
DW
Cluse
Rosefield
Hugo Boss
Michael Kors
Gucci

Off the top of my hat

2 likes

Dat zijn toch voornamelijk mode merken? Ik vind een merk als Thomas Earnshaw meer plakmerken.

Nee.

Knuppel.

6 likes

Vind jij dat daar een groot verschil in zit?

Ik denk dat ongeveer alle modemerken plakmerken zijn maar niet alle plakmerken modemerken

Ja. Een merk als Thomas Earnshaw met een of ander verhaaltje over “historie” en dergelijke terwijl het een nieuw merk is. Een merk als DW is meer een mode merk, een fashion accessoire.

Net zoals dat invicta een plakmerk is :slight_smile:

DB Miauw is 2 dingen, plakmerk en poepmerk.

4 likes

Ik walg van TE. Los van het bullshit verhaal zijn ze afschuwelijk lelijk.

Maar DW is ook gewoon een plakmerk, fashion accessoire of niet.

Als ik @HanDavinci mag geloven dan maakt Oris ook horloges die daaronder zou kunnen vallen. Heb weleens gelezen dat sommige modellen in China worden gemaakt en eigenlijk alleen logo erop gezet word. Moet ff kijken of ik dat artikel terug kan vinden.

1 like

:rofl::rofl::rofl:

Even kijken wie als eerste reageerde!

Ben jij dat!!! :see_no_evil:

2 likes

Ik weet niet of ik het daarmee eens ben. Ze hebben immers hun eigen fabrikanten, het is niet zo dat ze bij Ali 10.000 horloges laten produceren en vervolgens hun naam erop laten zetten.

Ik was laatst in China en daar zag ik ook een Rolex fabriek, je zal wel gelijk hebben :thinking:

Modemerk is bij DW een betere, nog nauwkeurigere omschrijving van wat het is.

1 like

Beste man ziet zijn inzet en investering hier binnen 2 seconden met de grond gelijk gemaakt worden :scream: (Niet dat ik het oneens ben hoor) Edit: Sommige HF-ers denken nu: “ Heb ik een plakmerk gekocht? :thinking:

Ik ben blij dat je even je onderzoek hebt gedaan voordat je dit bericht plaatste :wink:. Voel vrij om dit eens met elkaar te bespreken hoor, ik vertel er graag over!

Voor de duidelijkheid, ik ben altijd van het open en eerlijke verhaal. De horloges heb ik zelf ontworpen maar de laatste keer dat ik op mijn rekening keek stond daar helaas nog geen paar miljoen om een manufactuur te ontwikkelen. Ik heb daarom ook een jaar over mijn ontwerp en de afronding gedaan (samen met de engineers bij de leverancier) om vervolg een dikke Rolex uit te geven aan ontwikkelingskosten. Ja daarbij heb ik wel gekozen om te gaan voor een Miyota 8215 omdat het ook nog behapbaar moest zijn om te beginnen.

@HanDavinci we hebben elkaar eerder een keer gesproken via PB en heb je destijds ook verteld dat ik het horloge zelf heb ontwikkeld. Nee ze komen helaas (nog) niet uit Nederland of Zwitserland inderdaad, daar had ik niet gelijk het budget voor. Bij mij worden idd “standaard” uurwerken gebruikt. Verder is er weinig “kant en klaar” bij :blush:. Was wel een heel stuk goedkoper geweest om te kunnen beginnen overigens.

Kan ik me daarmee meten met de “dure” merken die een volledig eigen manufactuur hebben? Nee, daar hoeven we niet moeilijk over te doen. Volgens mij zijn er tig voorbeelden van merken die een ETA, Seiko, Miyota of aanverwant gebruiken.

Kortom nee, bij mij geen mooiere praat dan de waarheid. Ik zou het willen omschrijven als erg gaaf om iets persoonlijks te verwezenlijken. Zie dit daarom ook niet als een aanval of iets dergelijks, maar als een uitleg :grin:.

24 likes

Ik vind het ook geen probleem hoor en ik zie dat je het met plezier doet, maar je valt middenin de categorie plakmerk, daar is gewoon niet omheen te draaien.

1 like

Als het daarmee onder die categorie valt zeg ik, dikke prima :wink:.

Doe het inderdaad met veel plezier, en als ik daarnaast kijk maar de positieve manier waarop het ontvangen wordt… Dan neem ik het helemaal op de koop toe :grin:.

12 likes

Bison

3 likes