GS vs GS vs Omega. Welke van de drie?

De Snowflake…Globemaster ziet er irl een beetje (te) simpel uit…vooral de kast…de eerste Globemaster die ik om had kreeg ik direct een “is dit het nou”-gevoel bij…

Dat.

Het zijn alle drie fantastische horloges me een uitstekende techniek. Dus dan komt het aan op je persoonlijke smaak. Waarbij gezegd moet worden dat je ook op dat vlak niet echt een flater kunt slaan met deze shortlist.

Qua waar voor je geld: ongetwijfeld de slowflake. Maar ik ben een Omega fan en vind de blauwe globemaster een van de mooiste modellen die ze de laatste jaren hebben uitgebracht. De GS is vast een verstandiger keuze, maar horloges kopen is emotioneel en mijn emotie zegt: de blauwe globemaster.

Qua looks, vind ik de witte Omega echt mega wijs. Op het gebied van kwaliteit, durf ik je niets te vertellen :slight_smile:

Snowflake

Ik zou op dit moment waarschijnlijk de blauwe Globemaster op staal kiezen en dan (op een later moment) nog wat extra centen er tegenaan smijten voor een bruine Omega croco band.

Kiezen tussen de Hi-beat en de Snowflake is ook moeilijk. Zo op het eerste gezicht een witte plaat met blauwe seconde wijzer. Het valt vaak niet zo op, maar de de kastvormen van de Grand Seiko verschillen soms erg van elkaar.

De Snowflake heeft echt de traditionele GS kastvorm. Terwijl de Hi-beat toch echt hele andere lijnen heeft en daardoor lijkt het alsof het langere smalle lugs heeft.
Wat betreft kastvorm vind ik de Hi-beat interessanter. Ook de uurmarkeringen vind ik van de Hi-beat veel mooier. De seconde streepjes zijn net als de tekst: hi-beat 36000 blauw. Ja, echt waar! Heel subtiel en nauwelijks zichtbaar.

De Snowflake is betoverend. De wijzerplaat spierwit. De vloeiende blauwe secondewijzer.
Het spreekt voor velen tot de verbeelding.

Hier een oud NA topic van mij met foto`s van de hi-beat en een Rode Snowflake (iets anders dan de blauwe).

4 likes

Als Seiko verzamelaar zou ik toch kiezen voor de blauwe Globemaster.

1 like

Ik zou kiezen voor de blauwe Globemaster. Prachtig horloge. De snowflake ook, maar ik vind de blauwe wijzerplaat op de Omega er gewoon erg mooi uitzien.

1 like

Ik vind de Snowflake schitterend, maar de witte Gobemaster op dat blauwe leer doet nog net iets meer voor mij…

1 like

Strikt persoonlijk: ik zou het meeste hebben met de GS hi-beat. YMMV…

Sjongejonge wat is die blauwe Globemaster mooi !! :+1:t2:

2 likes

Kun je nog inhoudelijk reageren? Je schijnt beter te weten…

Jouw opmerking was zodanig onderbouwd met feiten dat de getoonde Picard foto een afdoende reactie is.

Verder draag ik een P.O met een Metas 8800 kaliber , ik heb mezelf goed ingelezen voordat ik de aankoop deed

1 like

Iene miene mutten… tien pond grutten … tien pond kaas …

De Snowflake

1 like

Van de vier opties is er geeneen niet geadviseerd, ofwel, aan ons heb je ook niks :wink:

Ik zou een muntje opgooien tussen de snowflake en de blauwe GM. En als je teleurgesteld bent over de uitkomst, dan moet je dus de ander hebben…

2 likes

Helemaal eens maar omdat ik m toevallig nog had openstaan…

@Bernard:

Juistem… allemaal in het kader van opschroeven van de verkopen. Mooi filmpje maken en kijk eens hoe goed wij van Omega zijn.

Patek heeft ook zo’n eigen test tegenwoordig (vervanging van het Geneva seal).

Real world belang? 0,0.

Net zoals met de co-axial en het halleluia verhaal over minder onderhoud erdoor. Bullshit. De opwinding blijft immers gelijk en die heeft evenveel onderhoud nodig.

Omega heeft een stel leuke marketeers. Als ik zie hoeveel je ervoor mag betalen, dan ben je goed op kosten gejaagd.

1 like

Dat klopt.

Waarbij, stalen banden zijn er om ergens diep in een doosje in een kast te leggen. Ik heb zo’n verzameling oud ijzer… het zijn er inmiddels 7.

Daar moet ik heel erg tegen protesteren. Al zit er een quartz kristal in, de functie daarvan is puur om de electro-magnetische rem aan te sturen die het ontwinden van de veerton regelt. Het horloge is dus wel degelijk een puur mechanisch horloge in dier voege dat het een veer, veerton en rader-set heeft zoals elk klassiek mechanisch horloge.

Met 28 jaar ontwikkeltijd (1977-2005) zou ik niet met droge ogen willen beweren dat een Spring Drive meer of minder verfijnd is dan een Omega co-axial. Het is anders, maar “minder verfijnd” is toch een statement wat gewoon erg pijn doet.

1 like

Totaal mee oneens …

Bij (echt) warm weer is er geen serieus allround alternatief. Leer gaat plakken, rubber is allleen voor vrije tijd en Nato’s hebben ook veel nadelen (o.m. dat ze het horloge dikker maken).

Staal rules… misschien droeg je gewoon niet de goede kwaliteit? :wink::stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Dan wens ik je veel plezier met je leren band vanmiddag in de zon tijdens de lunch! Lijkt me persoonlijk een geweldige plakboel.

Ik sluit me aan bij @Bauhaus

1 like