Haemmer

Met Myiota automaat en saffierglas.

Hier wil je echt bij horen :thinking:

2 likes

1000 euro’s…

Wat grotere horloges: een seiko tuna of ff out of the box een jong gebruikte Eberhard

Of nog een stap omhoog een duiker van Eterna. Deze draagt best fors volgens mij

Misschien wat meer in de smaak is het Poolse merk Gerlach. Mooie kwaliteit schijnt en heeft ook een aantal “dikke klatsers”

http://gerlach.org.pl/list_of_gerlach_watches.html

Ben aan het werk!:sweat_smile::grimacing:

Dit iets? schijnt toch zat animo voor te zijn zeggen ze!

Ben er al uit het wordt geen haemmer. Wellicht kijken op chrono24. Ga me oriënteren
op een 43 of 44 mm binnen mijn budget.

3 likes

Neem aan dat je grote polsen hebt? Niets ziet er zo droef uit als een dartboard op een pols.

image

2 likes

Die verhouding valt bij nog wel mee.:smile:

Ik heb relatief kleine polsen… draag van 34mm tot 42mm.

Is 44mm voor jou groot genoeg? Want er zijn genoeg giganten te vinden mocht je voor die look willen gaan. Ik zou het je wel afraden, tenzij je voor een Panerai gaat en die zijn (flink) buiten budget.

Je kunt gaan voor XXL.

Of XXXL… :blush:

2 likes

In dat geval zou mijn top 5 zijn:

Victorinox Maverick Chronograph (43mm)


Seiko Samurai (44mm)

Tissot seastar Chronograph (44mm, draagt groter)

Longines Hydroconquest 44 (44mm)

Oris aquis (tweedehands) (43,5mm)
00ec5531d16c421714c1eca7fd803981--baselworld--kind

2 likes

OOZOO, is nog Nederlands ook.
46mm. en voor een prijs waar je om lacht.

Heb ik ook eens gekocht voor de lol :grin:
Is nu al ruim 15 jaar oud en loopt nog uitstekend.

Nou. Eigenlijk best wel, want vrouwen onder de tattoos = :star_struck::star_struck::star_struck:
En on topic (waarschijnlijk te klein, maar ik zou ze eerst even ergens gaan passen):


Goede kwaliteit, kinetic, en redelijk groot. En lekker goedkoop als je 1000 euro in je zak hebt.

:star_struck::ok_hand:t4: Valt uiteindelijk nog wel mee qua grote, maar een fantastische dikke duiker, met een perfecte afwerking. Dan heb je tenminste wat om je pols.
Maar dan deze knaller…ik zou het doen.:point_down:t4: snel reageren zie ik:

Laatste in het rijtje, en gelijk de grootste:

4 likes

Deze mag weg, 45.5 mm diameter. Als nieuw…

Maar je vraag is lastig, want geen idee wat je budget is.

Veel van de horloges die ik op die website zie hebben non-standaard bandaanzetten. Dat betekent twee dingen: Als de banden stuk gaan zit je aan het merk vast, en da’s vaak duur. Maar wat erger is, als de schroefjes die de band vast houden kapot draaien kun je het horloge weg gooien, of je moet aan de kast gaan laten pielen om het te restaureren.

Dus nee, ik vind het niet wat. Even los van het feit dat ik ze echt erg lelijk vind, en te duur.

Als ik op de Website “ueber Haemmer” aanklik zie ik een generieke, op Steve Jobs geïnspireerde foto van een man die een horloge vasthoudt, maar niets over geschiedenis, de eigenaren, de locatie of wat dan ook.

Het lijkt dus op een totaal plakmerk waar een stel Chinezen achter zitten die niet doen alsof ze een Duits boutique merk zijn. Of dat zo is weet ik niet, maar ik nodig je uit om het te onderzoeken.

Hoe dan ook, duizend ballen voor Invicta-maat kasten waar ze een Miyotaatje in proppen om vervolgens een totale non-standaard en breekbare bandaanzet op te schroeven? Ik zou het met geen stok aanraken, dat merk.

Zelf heb ik wel Duitse horloges van Archimede, Mühle Glashütte, Junghans, Stowa en Nomos. Ik zou je aanraden om eens naar een Sinn of Damasko te kijken als je iets lompers wilt. Mijn punt is dit: Ik ben redelijk thuis in Duitse horlogemerken, maar Haemmer staat heel, heel erg niet op mijn radar.

Man, wat denken die lui out of the box zeg.

Zelfs het logo is van Bentley/Longines/Breitling/Glycine gejat. :slight_smile: Dat ze dan een poor man’s David Beckham inzetten als marketing vehikel is een godsliederlijk cliché.

:point_down:t4::point_down:t4:

Dus hij stuurt je straks een bericht voor die Aquis :wink:, toch Karel?

2 likes

Heb ik ook geen moeite mee maar op de handen en in de nek/hals hoeft voor mij dan weer niet. Gezicht is voor mij ook een nogo.

‘Out of the ordinary’ en dan tóch juist zo ordinair. :joy:

1 like

Geen moeite mee, maar ligt uiteraard aan de persoon. De dame hierboven prima, maar er zijn wat minder fraaie exemplaren die het maar beter niet moeten doen :no_mouth: Eilandbewoners uit Grimsby en zo.

1 like