Halios nieuwe lineup

Halios heeft zojuist de website bijgewerkt met de nieuwe lineup.

Nog niet te bestellen overigens, maar je kunt alvast zien wat er gaat komen :wink:

De seaforth spreekt me wel aan moet ik zeggen. Had alleen graag een optie met metalen band gezien.

740 dollar exclusief invoerrechten is best stevig voor die Seaforth. Wel een mooi ding.

1 like

Seaforth is een Tropik zonder datum met crowngards? Wel duur voor een miyota.

1 like

Yup en yup. En met - ben ik blij mee - 20mm lugwidth in plaats van 22mm.

Ze vragen voor alles hetzelfde, vorige modellen waren geloof ik net zo duur.
Inderdaad redelijk fors voor een microbrand met een miyota. Wellicht worden ze in canada zelf gemaakt? Of toch hong kong zoals de meeste microbrands? geen idee


Vindt 'm op de wijzerplaat na overigens totaal niet op de tropik lijken, totaal ander design voor de case.

Deze komt op 810 ongeveer. Dat is toch stukje duurder dan de Tropik en Delfin.

Laguna blijft mooi! Lijkt me geen slecht idee om deze weer in productie te nemen, idd.

Zo’n puck zou ik graag eens proberen! Wel vond ik de oude versie net even wat lekkerder ogen!

gr, HJR

@anon50762135EV
Als ik me niet vergis was de tropik die kort geleden nog beschikbaar was ook 675 (in canada dan), maar kan iets goedkoper zijn geweest.
Een US review site vermeldt iig $650 in 2014 (wellicht incl. US verzending)

De bijkomende kosten voor verzending waren als ik me niet vergis voorheen ook al hoog, maar wellicht zit daar nog een extra prijsstijging in.
En de koersen werken ook niet in ons voordeel, 2014/2013 (tropik release) was wat dat betreft veel beter.

2e hands doen ze hier richting de 600 euro? dat zul jij ongetwijfeld beter weten.

Hoe dan ook, ze hebben wat interessante modellen, maar inderdaad net wat hoger geprijsd dan ik er eigenlijk aan wil uitgeven.
We hebben nog tot ~december om er over na te denken :wink:

575 a 600 inderdaad

Delfin en Tropik waren nieuw respectievelijk 750 en 700 als ik het mij goed herinner. Via FORaSEC is de Seaforth naar verwachting iets voordeliger onder meer door lagere verzendkosten dan wanneer je rechtstreeks besteld. Ik vermoed 775 euro ongeveer. Duurder dan de Delfin en Tropik maar minder in prijs gestegen de afgelopen twee jaar dan de meeste horloges :wink:

1 like

Geinig. De Seaforth best leuk nog in het blauw. Maar vind het toch te veel geld voor Miyota


1 like

ETA weigert te leveren aan microbrands dus er is niet veel keuze, ja het grijze circuit.

Klopt
 Ik ben ook bang dat ik niet veel Microbrands meer zal bezitten. Niet eens persĂ© om het feit dat er geen ETA’s meer inzitten. Ik ben toch een andere weg ingeslagen met de hobby. Hoewel ik kan genieten van plaatjes van veel microbrands zal ik toch sneller “doorsparen” voor een klapper die ik ook daadwerkelijk zal dragen naast mijn sub.

Maargoed, wie weet denk ik daar over een uur weer anders over. Zo gaat het ook met die HFLE op het moment, die heb ik in mijn hoofd al 12x verkocht om wat anders ervoor te bestellen.

1 like

Oeh. Ben benieuwd. :wink:

Om thuis geen ruzie te krijgen zou het dan iets worden zonder (veel) geld bij te leggen
 Paar dagen terug was ik er van overtuigd dat ik een Conquest quartz goed kon gebruiken als beater naast mijn sub. Nu is het plan weer om de Balaur toch maar te laten komen en dan te beoordelen of hij wel of niet blijft.

Als hij niet blijft ga ik dus wat zoeken in het +/- 500 segment als vervanger, weet jij vast nog wel leukere opties (stuur ze maar in een PB dan!) :slight_smile:

1 like

Momenteel bied ik mijn Tropik SS iets scherper aan. Voor een BHF’er zit er nog wat ruimte in. :slight_smile:

Hebben ze hier een reden voor gegeven? Of kwestie van zakje geld van de grotere jongens?

De details van de overweging ken ik niet. Ik moet het doen met wat inside info uit het microbrandwereldje.

1 like

HĂš, dat zijn nu net de smeuĂŻge details :upside_down:

1 like

Ide, de Albert Verlinde van de horlogewereld :grin:

3 likes