Hamilton khaki Field vs Seiko Prospex

Hamilton Khaki Field everyday day of the freaking week :+1:

Zelf heb ik de Hamilton Khaki Field Mechanical No Date gehad. Echt een topper.

7 likes

Weergegeven is de khaki king. Mijn inziens mooier dan de mechanica of gewone field. Daar zou ik voor gaan. Heb hem gehad en draagt super lekker. Heb zelf 19 cm pols

1 like

Die Seiko is echt te groot, althans op het plaatje. Ik ken de maat niet.
Die Hamilton vind ik niet mooi en reflecteert als een gek, dan is de handwinder in mijn optiek mooier. Al is ook dat een glanzend monster.

Die handwinder heb ik gehad en is best leuk maar 5 atm vind ik te weiinig.

43mm.

Waarom moet je kiezen tussen deze twee? Ik vraag me af hoe je tot deze twee bent gekomen. Dit zijn voor mij twee zo verschillende horloges. Ik vergelijk de groene Alpinist dan meer met de Hamilton dan de Seiko die jij laat zien.

Kan je ons meenemen in de afwegingen die je gemaakt hebt? Misschien zijn er nog wel veel meer opties.

1 like

lastig om afwegingen te benoemen. Ik hen nu een Tag Heuer met stalen band. Heeft een stoere uitstraling. Ben nu op zoek naar iets anders met een vintage uitstraling.

En zoiets? Echt vintage maar wel helemaal nagekeken. Misschien te smal.

Ik zit iets te zoeken dat bij de Hamilton in de buurt komt want dat doet die Seiko niet echt. Ik kan me voorstellen dat je de Hamilton mooi vindt trouwens. Staat hier ook nog op de shortlist maar ik heb moeite met een WR van 50mtr.

Hamilton any day all day. Discreter, mooier en ik vind Hamilton gewoon het go-to merk voor veldhorloges. Ik heb zelf een Navy Pioneer en ben daar zeer tevreden over.

Hamilton is gewoon leuker dan de zoveelste chunky Seiko landmaster. Als het dan een Seiko field watch moet zijn heb ik zelf liever een Alpinist of een vijfje bigmil, maar dan nog.

Ik heb ze beiden om de pols gehad (andere versie van de landmaster, maar toch): Hamilton.

Niet omdat ik wat tegen Seiko heb. Daar heb ik er zelf ook zeven a negen van. Ik ben de tel kwijt. :slight_smile:

1 like

Bedankt voor je reactie. Het wordt de Hamilton.

3 likes

Bedankt voor je reactie. Het wordt de Hamilton.

Bedankt voor je reactie. Het wordt de Hamilton.

1 like

Bedankt voor je reactie. Het wordt de Hamilton.

Bedankt voor je reactie. Het wordt de Hamilton.

1 like

Bedankt voor je reactie. Het wordt de Hamilton.

:rofl:

1 like

Heerlijk op een natootje

3 likes

Tja die Hamilton wint het natuurlijk hands down.
Heeft alles wat de Seiko niet heeft.
Heritage, looks, movement

2 likes

Ik vind dit modelletje Hamilton net een kinderhorlogetje. Komt dat misschien door die cijfers van 1 t/m 12, i.p.v. alleen maar indices (evt. gecombineerd met 3, 6 en 9 en evt. 12) ?? Of door de uiterst ‘brave’ vormgeving van de kast ?

Dat Hamiltonnetje zou ik trouwens eerder met zwart lederen band nemen.

Ik vind de Hamilton Khaki King een heel mooi horloge.
Zeker voor de prijs krijg je veel waar voor je geld.
Op mijn Thimegrapher doet het uurwerk +2sec, wat ik zeer netjes vind in deze prijsklasse.
De lederen band is niet top, maar wel al veel beter dan wat bv Oriënt erbij doet.

3 likes

Goede keuze hoor, prima horloge en daar kun je zeker heel lang mee vooruit.
Ik wens je alvast veel plezier met je nieuwe aanwinst :+1:

En van deze 2 zou ik ook de Hamilton hebben gekozen :wink:

1 like

Dat is vaak wel jammer ja maar onder de leden hier die zelf wisselen en ook tientallen banden hebben maakt het weer niks uit :slight_smile:

Ik moet zeggen dat de banden die ik ken van Certina ook te stug zijn. De enige standaard leren band die ik wel goed vind zijn van Sinn en Damasko. Verder heb ik eigenlijk alles op staal of op aftermarket leer.

1 like