Heb ik nou een redial?

Ik heb enige jaren geleden een omega seamaster uit 63 van toentertijd de ‘horlogeman’ gekocht. Mijn eerste grotemensenhorloge! Omdat ie al heel lang in de kist ligt en in het afgelopen jaar slechts 2 keer om de pols zat wilde ik m inruilen. Ik zag een gouden omega 266 die een gat in de dresser verzameling zou vullen. Verkoper enthousiast, tot ik de foto’s liet zien:
"Niet lullig bedoeld, maar ik denk bijna zeker dat er iets met de wijzerplaat gedaan is. De omega tekst staat te ver onder het logo en het ‘swiss made’ hoort er niet zo op te staan"
Ik ben liefhebber en geen deskundige, maar als dit zo is baal ik wel flink!

Bij deze wil ik graag van mijn mede liefhebbende, maar meer deskundigen om hun mening vragen

Alvast bedankt!

2 likes

Lijkt wel met vulpen gezet :see_no_evil:

En Swiss Made hoort toch onder de 6 uur marker te staan? En niet aan weerszijden.

2 likes

Ja volgens mij staat dit meestal onder de minuutmarkeringen, hier staat het erboven.

De letters van “Seamaster” kloppen ook niet helemaal volgens mij.

De borsteling/sunburst van de wijzerplaat staat ook niet verticaal. Lijkt me idd een redial.

Ik denk niet dat ik deze foto nog verdere toelichting nodig heeft?

1 like

De A van Omega hoort iets afgevlakt (vlak kantje dus) te zijn aan de bovenkant. Daar gaan we al… En het is gewoon niet super-precies allemaal. Geen geknoei, maar niet origineel.

2 likes

Ik vind het een goede poging :joy:

2 likes

@PeterLC Dit zie jij nog niet als geknoei? :zipper_mouth_face:

4 likes

Probeer het zelf 's netter te doen…? :wink:

5 likes

Van dingen waar je geen verstand van hebt moet je af blijven :+1:

Oeps… Mijn geknoei dan toch even. Jaar of 10 geleden gedaan met penseel en Revell-lak. Kleur matchte bizar goed met de originele lak.

Minutenring was grotendeels weg, secondentrack dito, de A van Omega geheel, het militaire symbool voor de helft weg, meerdere cijfers aangetast, etc. etc.

Laten zoals het was, was geen optie. Complete re-dial? Nope. Zelf beetje knutselen? Ik verkoop 'm toch niet. :wink:

Aanschaf was toen 500 trouwens. Uurwerk ook zelf “gedaan” uiteraard.

13 likes

Ik zou t niet kunnen.
En heb t dus ook niet gezien tot ik er op gewezen werd :roll_eyes:
Toch maar even langs bij deze verkoper…

1 like

Kan toch niet meer na enkele jaren joh. En wat denk je dan dat hij/zij zegt? Ik wist het ook niet. Dan ben je dus uitgepraat lijkt me. Zou mooi de eer aan mezelf houden en wellicht een goede les voor een volgende keer. Vintage is een mijnenveld.

7 likes

Dat je je als ‘leek’ hier niet echt lekker bij voelt, kan ik me best voorstellen. Maar mijn bovenbuurman kan het niet beter verwoorden; zie het als een les…

1 like

Bij de naam van de verkoper gaan bij mij diverse rode lampjes branden. De horlogeman verkoopt meest via MP horloges die redelijk geprijsd lijken, maar die wel bijna allemaal ‘iets’ lees een onvolkomenheid hebben of hadden. In dit geval dus een redial. Het staat mij bij dat hij in het melden niet pro-actief is, als je als koper zelf niet oplet dan hoor je van hem niks.

2 likes

En alles eigen collectie, zo herinner ik me zijn advertenties, als ware een liefhebber die na tijdje genieten van een aanvankelijk voor eigen gekocht horloge, niet voor de handel bedoeld, toch van de hand doet.

1 like

Zal vast deze zijn:

1 like

Ja dat zal hem zijn. Dan weet je genoeg.