Heb je een Pontiac automatic, show 'm hier op het forum

Hier nog één, :grin:

2 likes

----- sorry, was dubbel bericht -----

Prachtig, deze ook weer, wommelgem !
Ik raak nog Pontiac-beeldblind,
zogezegd: in ieder geval Pontiac-fanaat,
dat is wat ik geraak. :wink: :sunglasses:

1 like

Deze Pontiacs zijn in mijn bezit, ik vind het een prachtig merk fraaie vormgeving en altijd een uurwerk van goede tot zeer goede kwaliteit in de kast. Meestal koop ik ze defect om ze op te knappen maar weer verkopen lukt mij niet zo goed. Pontiacs zijn te leuk om na reparatie weer weg te doen.

4 likes

Dan van mij ook nog maar eentje. :wink: Een heel oudje, denkelijk begin jaren '50, die nog steeds uitstekend loopt .:slightly_smiling_face:

.

7 likes

Het is een donkerblauwe sunburst wijzerplaat, sunburst vind ik heel gaaf! :+1::slightly_smiling_face:

2 likes

Jij bent inmiddels ook echt van alle markten thuis he? Fantastisch! :ok_hand::wink::smiley:

2 likes

Heel begrijpelijk, vouwfietser, ik zou zelf ook nooit meer afstand doen van deze echte Pontiac-juweeltjes !

Iemand, die zo goed is in repareren, hoeft ze ook niet meer weg te doen, want altijd komt er weer
1’tje, die de verzameling opnieuw uitbreidt.

Harry, ik voel me as a child-in-the-watch-eye-candy-store ! Wat een bloedgave Pontiac zit er weer om je pols.
:scream: :hugs:

N.B. : laat je, net als ik, de horloges ook precies op de streepjes nauwkeurig de minuten aangeven; de minuutwijzer op de minuut precies op de 12 en de secondenwijzer dan tegelijk ook op de 12 ?!
Exact.

1 like

Thanks! :+1::smiley:

1 like

Dank! :slightly_smiling_face: Exact gelijk zetten is met deze zeer oude horloges niet zo makkelijk, omdat er geen ‘hacking’ functie op zit. Ik zet die oude klokjes wel op de minuut gelijk en dat doe ik dan wanneer de secondewijzer exact op de 12 komt. Dan loopt het in ieder geval uitgelijnd. :slightly_smiling_face:

2 likes

Jippieee, prima om te horen, dat exact iedere Pontiac, precies gelijk loopt. Op jouw manier is 99,9% zo precies als op de hacking (en ook mijn) manier. Dat is beide exact gelijk.
Hulde, Harry, knap zó gelijk zetten, hoor.

1 like

Heren

Wat weer een mooie serie pontiacs,zie dit nu pas,ben geen kenner maar een absolute pontiac liefhebber,teller staat op 16,laatste aanwinst van klokkengek een mooie dresser gekocht,als ik een scherp moment heb een dezer weken zal ik trachten een foto te maken van mijn kollektie ( ahum )

vriendelijke groet

Jaap Balder

4 likes

Hallo Jaap! Leuk om van je te horen. Ik ben heel benieuwd naar foto’s van jouw collectie!

Groeten, Harry :slightly_smiling_face:

2 likes

Deze was ik nog vergeten, mijn nieuwste Pontiac aanwinst. Pontiac International eind '70 begin jaren '80 en gemaakt door het bekende Franse merk Yema. Hier zit een automatisch Felsa uurwerk onder de kap. :slightly_smiling_face:

6 likes

Deze heb ik gehad.
Maillot Jaune (gele trui)

En deze Memomatic, die had ik nooit weg moeten doen. Een van de weinigen waarvan ik later spijt heb gehad.
Liep erg goed en was gewoon een heel prettig klokje van circa 38/39mm

7 likes

dit zijn mijn oogappeltjes,heb nog wensen genoeg vriendelijke groet

Jaap

9 likes

Mooie Pontiac verzameling :+1::smiley:

1 like

Ja dat kan natuurlijk niet, dat zijn niet allemaal automaten :wink:

Maar wat een mooie verzameling! :+1:

1 like

Dank voor aardige reakties, nu op zoek naar maillot rose, arc - en - ciel, mousquetaire en evt pontiac duiker en chronograaf , maar rustig aan kijken en zoeken en niet tot iedere prijs ,dat is ook al leuk . In mijn ogen zijn de pontiacs mooie ,kwalitatief goede klokjes voor aanvaarbare prijs met nederlandse achtergrond.

groeten

Jaap

1 like