Heel heel bijzonder

Ben net lid ( een half uur) maar wil jullie) een bijzonder verhaal niet onthouden.
Ik ben een fanatiek fietser en was een maand geleden in Lissabon. Prachtige stad. Bloedjeheet op een zondagmiddag. Alle winkels gesloten maar niet op DE winkelstraat. Merken als Prada en Gucci vliegen je daar om de oren en daar sta je dan met je korte broek sandalen en niet al te fris . Maar. What the F… Ik stap gewoon de juweliers binnen die aldaar bewaakt worden door niet al te kleine mannen met een machinegeweer. De eerste zaak: al snel duidelijk dat ik naar binnen mocht maar dat ik er eigenlijk niks te zoeken had. Ok. So be it. Op naar de volgende aan de overkant. Zat een man van een jaar op 35 met een paar dames. Geen hond in de zaak en zo te voelen al uren niet. Die 35 jarige man zag blijkbaar dat ik voor een toerist toch wel een niet duur maar wel bijzonder horloge om had. Een oude , zeker voor mijn pols forse seiko. Enfin. De man leek zicht te vervelen en nu gebeurt het. Hij vertelt me dat ik iets bijzonder ga meemaken. Ja ja denk ik dan. Iets bijzonders. Kom maar op. Vloerbedekking van twee centimeter en geen stofje te bekennen. Horloges die ik nog nooit gezien heb en Rolex was te min. Patekke Phillppe nou ja dat kon nog net. De mijnheer nam mij naar achteren en je gelooft het niet, in de "winkel was nog een ruimte. Een soort van kluis in de winkel die hij met digitaal afsloot. De ruimte werd bijna hermetisch afgesloten terwijl er eigenlijk niets te zien was. Vervolgens toetste de man opnieuw en code in en werden en 4 horloges zichtbaar van het merk Bovet. Ik had er nog nooit van gehoord!.
Mijnheer zei dat ik er 1 uit mocht kiezen en mocht bekijken. Horloge kostte 340.000 euro en ik heb het in mijn handen mogen houden. Snap dat dit wat ongeloofwaardig overkomt maar wilde het de forumleden niet onthouden

10 likes

Prachtig verhaal , nu nog een leuke introductie van jezelf en off you go!

Heb mezelf net voorgesteld toch

3 likes

Jazekers , maar meer een introductie met wat meer inhoud en leuke fotos van de horloges die je hebt.
De Seiko als beschreven zou ik graag zien.

Dat had ik even gemist , :sweat_smile:
ik heb niks gezegd!

welkom en leuk verhaal
gr roel

en niet gekocht ?

1 like

kan inderdaad wel wat onder Bovet vinden… op Chrono24 best een hoop, en ook op Bovet.com wel wat. Op Chrono een mix van oud (mooie dato-compax) en nieuw, op hun eigen website vooral vreselijk lelijk. Maar aan de prijs zijn ze allemaal wel. Leuk verhaal om zoiets op zo’n manier tegen te komen.

prachtig verhaal , en welkom

Klinkt als een scene uit oceans eleven .

Leuk verhaal

Heb je de code onthouden? :grin:.

2 likes

Welkom op dit forum en veel plezier hier. Inderdaad een leuke anekdote!
Ik heb nog nooit ene horloge van meer dan 280.000 euro om mijn pols gehad.

Meedoen aan M&M on tour en je hebt een kans :slight_smile:

1 like

Dat is dus ongeveer 279950 euro voor de unieke en zeldzame angrybird wijzerplaat :smile:

2 likes

Ik krijg die foto’s van mijn klokjes die ik wil laten zien om een of ander reden niet op het forum. Tips?

te groot formaat?

Bovet is een merk met een hele mooie historie en fraaie vintage modellen, de moderne horloges kunnen me niet zo bekoren, teveel focus op goud en edelstenen.

Maar los van dat alles, welkom op Horlogeforum!

Kijken kijken, niet kopen

Altijd hetzelfde met die hollanders op vakantie

3 likes

Mooi verhaal! Lijkt me geweldig om een keer mee te maken… :smiley: