Eind goed al goed: Oneffenheid wijzerplaat Tudor waarvoor wijzerplaat wissel. Na 13 weken beschadigd terug gekregen! Goed opgelost, nieuw exemplaar gekregen! 🥳

Wat ik me even zat af te vragen is wanneer je S&C in gebreke kan gaan stellen. Ik bedoel, een beetje levertijd: Oké. Maar redelijkheid en billijkheid is ook wel een dingetje toch? Iemand maanden lang laten wachten op alleen een andere wijzerplaat, die ze bij wijze van spreke ook even uit een showroommodel kunnen halen, vind ik een tikje overdreven. In gebreke stellen met een termijn van 14 dagen, is dat een idee? Ben geen jurist, dus ik roep maar wat… :slight_smile:

14 december gekocht. 16 januari ingeleverd.

Inruil bespreken? Het horloge is nog nieuw één maand oud!

Koop nou gewoon een Rolex man !
Die hele filosofie van je dat je naar een Rolex toe moet groeien of zoiets… BS !
Als je een Rolex wilt dan koop je er een, niks tussenstappen, en ‘groeien’…
Nou dit weer met een 2e rangs BB. Voor wat?

2 likes

Huh? :thinking:

Koop je een Rolex en zit je dadelijk met zo’n horloge

2 likes

30 dagen retour recht geld alleen voor producten via internet gekocht. Bij verkoop in de winkel is het wettelijk zo dat de verkoper het product niet terug hoeft te nemen.

Retour na aankoop in de winkel is een service van de winkel. Retour na aankoop via internet is een wettelijke verplichting.

3 likes

Waar komt die 30 dagen vandaan? Zijn dat er geen 14

Is dit nu niet zoiets als ; SPIJKERS OP LAAG WATER ZOEKEN
Ik ben van mening dat je elk product moet beoordelen op een manier zoals het is bedoeld,
bij een horloge dus met het blote oog en niet met allerlei idiote vergrotingen.

1 like

Dat zal iedereen voor zichzelf mogen bepalen.

5 likes

Daarom schrijf ik ook “ik ben van mening”

Mja je betaald er wel duizenden euro’s voor dus dan zijn er ook bepaalde verwachtingen :wink:

2 likes

Waar staat dit dan?

Dit geldt niet voor aankopen in een winkel, enkel voor aankopen via internet.

Bij een aankoop in een winkel heb je vrij weinig te vertellen.

Burgerlijk wetboek stelt dat je dr verkopende partij in de gelegenheid moet stellen om het product te repareren in een staat welke je redelijkerwijs had kunnen verwachten bij de aankoop.

Volgens mij staat hier binnen een redelijk termijn.

Redelijk is een breed begrip blijkt :upside_down_face:

Voor duizenden euro’s moet ie bij mij ook perfect zijn! :face_with_monocle:

Overigens gewoon niet tof dat je nieuwe aankoop meteen weer terug moet! Kan mij de teleurstelling voorstellen!

2 likes

Een nieuw horloge van paar duizend euro moet gewoon :100:% zijn. Als ik imperfectie wil koop ik wel een Seiko voor fractie van de prijs :sunglasses:

5 likes

Ligt het aan mij of zijn er toch wel “vaak” problemen met tudor,? Wijzerplaat problemen, datum problemen bij de Gmt, lumme die uit lunette vallen bij de Pelagos.

Heb al eens eerder ergens op het Forum gemeld dat de optische controle gebeurt op een afstand van 30 cm met een verlichting van minimaal 2000 Lux en een licht kleur van 5500 Kelvin. Dan mag er optisch door een getraind oog geen afwijking of vuiltje zichtbaar zijn. Echter ga je met een mobiel een macrofoto maken en deze nog eens uitvergroten dan zijn er afwijkingen zichtbaar die je normaal nooit zult zien. Dus 100% is door een getraind oog op 30 cm afstand :wink:

2 likes

Komt door al die topics van je. Die doen veel stof opwaaien :wink:

Sterkte nogmaals @RLC. Erger je plezier nou niet kapot. Over een paar weken is hij terug.
Dan neem je 'm samen met een Seiko duiker mee uitwaaien. Maakt een battle waarbij we allemaal op je Tudor stemmen. Geef je 'm hierna een kusje, zegt hij sorry en zijn jullie weer vriendjes.

12 likes

Interessante definitie is dat!
Bedankt voor de info!

Overigens vind ik 30cm zónder vergroting of loep niet erg precies?

Je wilt een duur horloge toch óók graag in close-up met een loep bewonderen? :face_with_monocle:
De kracht zit em juist in de details!

1 like

Het is geen Patek Philippe :wink:

@RLC Beetje mosterd na de maaltijd, maar ik zou em voor t opsturen nog even van alle kanten fotograferen, om achteraf onenigheid over krassen te voorkomen.

Enneh, je kunt de vertraging ook zien als verlening vd voorpret :upside_down_face:

4 likes