Help ! - Welke Navitimer ?

Ik heb zelf een tijdje een Navitimer mogen dragen maar vond deze door de witte subdials en kleine wijzers niet altijd goed afleesbaar. De AOPA lost dat mooi op en er zijn er maar 500 van gemaakt. Wat vindt je ervan?

Met dank aan Breitling voor de foto :innocent:

1 like

Mijn keuze: Nr3.
Hij is wel een beetje druk, maar dat mag best bij een navitimer.
Het gedrukte logo van nr2 vind ik niet zo mooi als de aangebrachte logo’s van nr1 en nr3, de zilverkleurige heeft zeker mijn voorkeur! Bijkomend is de Cosmo uitvoering ook weer eens iets anders.
Succes met je keuze!

1 like

vreemd om daar niet doorheen te kunnen kijken. het is bijzonder makkelijk verhelpen namelikk.

Zonder twijfel de 01, omdat dat gewoon de aller aller allermooiste is. Ik zou voor de kleine versie gaan, maar als je van groot houdt, dan gewoon lekker de knoepert 46mm nemen.
Normaal zijn dit soort topics best lastig, dit keer vond ik em errrrug makkelijk. :laughing:

1 like

Wat denk je van deze?

Een Breitling 81600, je vind ze niet zo makkelijk volledig origineel en zonder de gouden rand maar deze zijn zeer knap en goed betaalbaar (rond de 2000 euro)

1 like

Dat blijkt dus heel erg tegen te kunnen vallen. Mij was ook verteld dat het zooooo verholpen zou zijn…

Qua dial vind ik die AOPA zeker niet mis (straalt wat meer rust uit - vergelijkbaar met de World) … maar het feit dat deze een AOPA ipv Breitling logo heeft is voor mij een beetje een no-go - vraag me weerom niet waarom - allemaal heel subjectief natuurlijk.

Een beetje analoog, maar dan een variant op de 01 is de Stratus Grey … alleen jammer dat deze enkel in maatje 43mm verkrijgbaar is, vandaar hij niet op de shortlist staat.

Zoals reeds gezegd ga ik resoluut voor een nieuwe.
Aan vintage waag ik me sowieso niet - geen ervaring en IMHO bijgevolg veel te veel valkuilen.

I know … was beetje ver maar nu eigenlijk toch wel wat spijt …

2 likes

De tweede. De 6 - 9 - 12 indeling ziet er beter uit.

1 like

Dit is natuurlijk totaal niet te vergelijken met elkaar. Als een wijzer niet gecentreerd staat, is dat zo verholpen.

Bij jou was er veel meer aan de hand.

Wow, deze heb ik niet eerder gezien! Wat mij betreft de mooiste Navitimer! :yum: Waarschijnlijk heb je er al eens een omgehad maar ik vind de Navitimer wel lekker groot vallen. Ik heb geen kleine polsen en vond 42mm een goede maat… Geniet vooral ook van de voorpret :grin:

1 like

Zomaar een idee, deze wijzerplaat, een titanium kast en zeg; 100 meter waterdicht… Uber Navitimer :joy:

1 like

Wat ik dus probeer te zeggen maar niet goed overkomt, is DAT er dus bij oudere horloges veel meer aaan de hand kan zijn.
Daarom prefereer ik dus nieuwe horloges. Pffff

Het meerendeel zou dus voor de 01-versie gaan (12 votes), gevolgd door de World-versie (4 votes) en tenslotte de Cosmonaute-versie (3 votes) …

Ik ben er echter nog steeds niet 100% uit.

Een Cosmonaute met een kast van 46mm en zonder datum zou het ideale zijn … maar die bestaat dus niet.
Begin wel meer en meer te wennen aan de gouden wings op de 01, die eerst een serieuze pretbederver waren.

Volgende stap zal zijn om ze alle 3 eens om de pols te doen, maar voor de Cosmonaute zal dit niet zo evident zijn (wegens niet op stock bij de AD’s).

Enige input omtrent de band ?
Wil sowieso een zwarte leren, maar twijfel nog tussen kalf & croco.
Wel een kostelijke extraatje die croco … maar het geeft een chiquere look imho :wink:

Ik ben in elk geval voor de 01 gegaan… Prachtig om door de display caseback het kolomwiel in actie te zien.

Je krijgt op de 01 trouwens 5 jaar garantie, op voorwaarde dat je na 2 jaar even de waterdichtheid laat testen.

1 like

Met de band kun je niet fout gaan. Wel vind ik bij navitimers de kalfsbanden beter staan. Oogt wat rustiger bij een toch al drukke klok. Geeft ook net iets sportievere uitstraling.

2 likes

Ik zou voor kalfsleder gaan, voor de meerprijs van de originele krokodil kan je enkele rios banden kopen…

1 like

Coco is het mooist zelf nu ook roos heeft hele mooie echte croco banden. En een kalf band erbij voor ernaast

2 likes

Tsk
Bij een navitimer hoort natuurlijk de navitimer bracelet!

Als je de metalen band bedoelt - die vind ik spuuglelijk vrees ik …
Smaken hé :wink:

nummer 2! mooie rustige plaat (voor zover mgl bij Breitling…)

succes met kiezen

1 like