hem en haar / dames en heren / zijn en mijn

Ik ben me aan het oriënteren op een horloge en bedacht hierbij dat ik het leuk zou vinden om er ook één voor mij vrouw te kopen. Hier op kwam het idee om een set te kopen. In mijn zoek toch bij juweliers loop ik snel vast. Ik kwam ik tot de vraag, wat hebben jullie. Persoonlijk nijg ik nu naar Ebel maar deze vindt ik wel aan de prijs. Wat dragen jullie?

2 likes

@anon34385602HFH kom er maar in!

Kijk eens naar Oris. Die heeft volgens mij wel wat leuks. Ik heb heb er niet zoveel mee.

image

Hier wat inspiratie:

10 likes

Dankje Nils, :slightly_smiling_face:

Oris is inderdaad een mooi merk. Hier zijn de ‘trouwringen’ van Mevrouw Niglo en mij:

Beiden hebben we de Oris Pointer Date, half jaren '90

En hier allebei een Oris Tonneau, uit dezelfde periode. :blush::+1:

Of allebei een Rolex. :blush:

Of allebei een mooie Swatch. :sunglasses:

Fijn weekend gewenst! :wink::+1:

30 likes

Mooie combinaties zou graag meer van dit soort mogelijkheden zien :grinning:.
Nog steeds alle in bezit?

1 like

Mooie setjes. Ik denk alleen dat behalve de Swatch, de rest op het prijsniveau zit van Ebel?

Ik denk dat Tissot, Hamilton, Certina, Steinhart (ocean 1 en 39) toch ook wel setjes hebben?
Of Seiko skx007 en een skx013?

Kweenie wat voor stijl de horloges moeten hebben?
Misschien idee om t ehbo lijstje in de FAQ es samen door te nemen wat jullie beide wensen zijn?

2 likes

Type dress watch graag met datum voor mij. En we houden beide van strak. Geen Romeinse cijfers 🥴

1 like

2 likes

Het hoeft niet prijs niveau van Ebel, minder mag altijd

Uiteraard!:+1::blush:

Dankje!:blush: De Rolex horloges kosten beduidend meer dan b.v een vergelijkbaar model van Ebel. Rolex is een klasse hoger, met alle respect uiteraard voor Ebel.:+1::wink:

1 like

helaas behoort Rolex tot de toekomst van het huwelijk. Maar je moet samen wat te wensen houden…

1 like

Wij zijn mordicus tegen partnerlook, maar dit setje is een wederzijds verjaardagscadeau geweest:

Mühle Glashütte is tof.

8 likes

Uiteraard. Ik had de Orissen in gedachte toen ik t typte en de Rolex spontaan vergeten :man_facepalming:

Maar ja, aan de andere kant spreekt dan haast voor zich :wink:

2 likes

Ik dus ook! Hebben dus meer indruk gemaakt kennelijk! :man_shrugging:

1 like

Tissot heeft een aantal his/hers modellen maar ook Swiss Military Hanowa heeft er leuke combinaties bij zitten vind ik zelf, welke goed betaalbaar zijn. Quartz ergens tussen de €350 en €750 is uitvoerbaar denk ik. Als je voor automaat gaat, moet er wel iets bij (voor de set dan wel te verstaan).

Edit: Seiko Presage heeft ze ook…

En zo is dat! :ok_hand::slightly_smiling_face:

1 like

Persoonlijk dan meer weg van de sieko maar de swiss kan wel eens een goede concurrent gaan worden. Zeker als ik mijn vrouw laat meebeslissen.:sunglasses:

1 like

image

Idd fijn dat er merken komen die ik nog totaal niet ken en me tegelijk wel aanspreken.

2 likes

Zo iets?

5 likes

Ik moet bij deze foto heel erg aan de Aikon van Maurice Lacroix denken.

Hee, @Ramondb, ik heb geen flauw benul wat het “prijsniveau van Ebel” is, kun je niet gewoon makkelijker aangeven wat je budget is voor een set?

2 likes