Het eenzame horlogemerk only

tudor only, seiko only, oris only, breitling only, iwc only, Panerai only, sinn only,…….
en ga zo maar door.

Maar volgens mij zijn er horlogemerken genoeg die niet zo vaak voorkomen om een “only topic” van te maken.

Dus bij deze wil ik graag hier in dit topic al die horlogemerken zien voorbij komen die anders niet zo in de “schijnwerpers” kunnen komen.

Als er dus nog geen “only topic” bestaat van een merk dat jij bezit, post ze hier.
En meer dan 1 keer mag ook, hoe meer foto’s, hoe liever dat wij het hebben :+1:

7 likes

Voorbeelden? :smiley: Altijd fijn om mooie foto’s te zien.

Volgens mij is er geen Sinex only topic :thinking:

36 likes

11 likes

Microbrand only.

4 likes

Nice!

Volgens mij is er geen oris, aquis of sixty five topic dus dan maar hier.

5 likes

Luiwammes, je noemt er zelf niet eens eentje

Groetjes aan Janine!

4 likes

Die zijn er allebei wel. Even de zoek functie gebruiken oris only en je hebt ze allebei :wink:

1 like

Mulco swiss movement maar verder crap

5 likes

vergeef me dat m’n engels niet zo goed is :cry:

Bekend mee hoor, mijn dagelijkse lees/kijkvoer :wink::+1:

Ps ze zijn er alle drie :no_mouth:

3 likes

Ah, een Beinuo. Die mag best een eigen “Beinuo Only” hebben toch?

2 likes

Ik heb inderdaad eens op het forum hier gelezen over iemand, die twee Breytenbach horloges had. Beide hadden 'n Ronda Quartz en 'n Miyota Quartz, dus gewoon góede Quartz calibers en prima functionerend.

Die man/vrouw met zijn/haar merk Breytenbach werd gewoonweg getorpedeerd, ik kan niet anders zeggen :
het was zo. Die persoon is naar wat ik zo kon lezen dan ook niet meer wéér gekeerd.

1 like

Dat heb je goed opgelost Hans, mijn complimenten. Nog even een berichtje erachteraan dat hij of zij zich niet meer hoeft te vertonen met die rommel en klaar is Kees. Samen werken we aan een beter forum :muscle:t2:.

9 likes

Verrek, die heb ik ook :smiley: da’s ook toevallig


Precies vandaag zo een exemplaar om. Leuk zeg :slightly_smiling_face: je ziet ze nooit hier.

3 likes

Prisma only is er ook nog niet dacht ik. Hier een van mijn Prisma’s.
Ooit met de kleine beurs op de Rikketik gekocht, maar wel mooi vintage vind ik. En groen is ook niet lelijk. Verder een Nederlands merk, met het betrouwbare simpele Zwitserse FHF 96-4 uurwerkje er in. Jaren '70 denk ik.


Voorkant.


Achterkant.


Binnenkant.

Verder nog een wat recentere Prisma die ik veel draag. Ca. 3 jaar geleden met een heel klein beursje nieuw gekocht bij een juwelier in Den Haag.
Klassiek vormgegeven stalen kast, van binnen een piepklein maar goedwerkend simpel Miyota quartz werkje. Loopt al jaren zonder problemen keurig op tijd.


Voorkant.


Achterkant.


Binnenkant (hij moest toch open om er na ruim twee jaar een nieuw batterijtje in te zetten).

Moraal van dit verhaal: Het Nederlandse Prisma is een leuk merk en het hoeft niet altijd peperduur te zijn om er mooi of leuk uit te zien.

11 likes

Nou…beter? Eenzijdigheid en uitsluiting, afhankelijk van je persoonlijk perspectief kan dat inderdaad beter zijn. Zelf denk ik daar anders over.

5 likes

Vals.
Ik moest erom lachen.

2 likes