Het grote gerenommeerde horloge merken die rare keuzes maken topic (o.a. Panerai, Omega en Seiko)

Je bedoelt: onnodige dure beurt, maar een kleine korting waardoor je feitelijk nog een bandje bij IWC hebt gekregen.

Anders gezegd, met flair genaaid worden.

2 likes

:man_shrugging:

Ik kijk dwars door de buitenkant heen, en zie een topkwaliteit uurwerk - wellicht het beste wat in grote serie gemaakt wordt vandaag de dag.

Ik hoef 'm verder ook niet hoor. Maar ik ben er vrij nuchter in.

2 likes

Woops, je hebt gelijk. Had door de bewoordingen van @BG1 idd de seadweller in mijn hoofd. Echter, deze associatie is An sich niet raar, toch?:stuck_out_tongue:

Maar blijft fout gelezen van me!:slight_smile:

2 likes

Precies! Ook erg handig om een nieuw bandje te krijgen bij een horloge dat praktisch nieuw is. Voordat het oude bandje is versleten is de nieuwe leren band praktisch uitgedroogd!

2 likes

Hm. Je gebruik van “patserig” en “protserig” staan me nog steeds tegen. Live and let live. :grin: Het zijn maar horloges hoor. De DSG-bak uitgevoerde Golf GTI die hier elke avond de buurt onveilig maakt, de Aventador die elke dag wel een paar keer voorbij brult - dat is protserig. En dat zeg ik als autoliefhebber.

2 likes

Joh…

Omega heeft mij persoonlijk teleurgesteld bij de nieuwe SMP300 door het ontbreken vh opgelegde logo en merknaam. Ik vind dat opgelegde extra klasse geven aan n horloge/merk.

Hetzelfde geldt voor t ontbreken vn opgelegd logo bij diverse sport modellen v Rolex. Dat n gepolijste bolle logo voor sommigen niet zo past bij n Explorer, kan ik me in vinden.
Maar hoe GS t heeft gedaan zou imho zo gaaf passen bij de stoere sport modellen v Rolex, maar bv ook bij Tudor.

Hier (gelukkig) juist absoluut tegenovergestelde ervaring. Ik bezit er 3 en een tijdje geleden is er 1 voor service geweest: uitstekend verlopen. Polijsten ook zeer vakkundig gedaan.

Ook ken ik verhaal van mede-verzamelaar die service bij juwelier had laten uitvoeren en uiteindelijk een stofje onder het glas had. Kosteloos en als service door IWC hersteld.

Misschien maakt het uit via welke AD het gaat.

Nee, deze artificiële schaduwwereld van zogenaamde ‘luxe’ goederen leidt bij velen tot mentale retardatie. Ben je enigszins ‘compos mentis’ dan laat je dat lekker aan je voorbij gaan. Maar ieder zijn meug. Ook als jij dat de ‘echte’ wereld vindt.

Het is lang geleden dat iemand me ‘knul’ noemde. :blush:

2 likes

Hear, hear!! :clap:

:bouquet:

2 likes

Omega heeft juist heel erg naar de fanboys geluisterd. Met het uitbrengen van een stalen, niet gelimiteerde, Speedy met daarin hun fameuze 321 uurwerk

Ik ben gestopt met lezen na de eerste 3 zinnen…

4 likes

Voor een prijs die 'm automatisch gelimiteerd maakt en die echt helemaal nergens op slaat.

Daar gaan we weer… De prijs is niet goed. Je hoeft hem niet te kopen. Er zijn genoeg fanboys die het er maar wat graag voor betalen.

Heb je je verdiept in het productieproces van het uurwerk?

  1. Ik heb het origineel, dus zeker geen behoefte aan een overpriced aftreksel daarvan.

  2. Ja, ik weet van het productieproces en dat slaat helemaal nergens op. De Swatch Group is eigenaar van Omega en Nouvelle Lémania (intussen geïncorporeerd in Breguet). Nouvelle Lémania produceerde de 321 en ook de moderne (goedkoper gemaakte) varianten zoals de (1)861.

Er is en was geen enkele valide reden om een uurwerk waarvan men de ontwerpen heeft en tot recent ook gewoon exemplaren voor bijv. Patek maakte te scannen en op bizarre, inefficiënte, wijze te reverse-engineeren.

Men had tamelijk simpel wat verbeteringen/moderniseringen in het oorspronkelijke ontwerp kunnen doorvoeren. Men wist dat jaren geleden met tekeningen (zonder scanners en computers) ook goedkoper te maken…

Het is een flauwekul verhaal om de extreme prijs te vergoelijken. Marketing gedoe en een poging om een link met Apollo te leggen (scan van de Speedmaster van Apollo 17 commandant Gene Cernan).

Drink vooral nog wat Kool Aid.

3 likes

Wie kan mij helpen?

Ik begon met lezen en dacht, goh, best een leuk topic voor @RLC’s doen.

Toen zag ik de reacties en bleek dat ik het verkeerd zag en alles wat TS zei stom was. Blijkbaar. Ik had het helemaal niet door.

Wat moet ik nu? Heb ik een virus opgelopen? Moet ik 100 weesgegroetjes doen? Een topic maken waarin alle leden dan SHAME SHAME SHAME naar me roepen?

Of is het toch best een leuk topic?

:heart:

7 likes
2 likes

Tof dat je het origineel hebt.

Qua productieproces doelde ik op het proces van productie van elk afzonderlijk (modern) 321 uurwerk en de daarin gebruikte materialen. Maar ik denk dat we het niet eens gaan worden. En dat is prima. Fijne dag :wave:

Contradictio in terminis. :blush:

…Just here for the comments :joy:

4 likes

Gewoon meer zakgeld vragen. Ik zie het probleem niet zo. En anders een krantenwijk nemen. Ik zie het probleem niet zo.

4 likes

Voor mij is er maar 1 echte Panerai Duiker !!!

1 like