Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

In het vervolg toch maar voor mechanisch gaan :wink:

1 like

Welnee. Voor 3 tientjes is tie weer 30 jaar goedā€¦:grinning:

Maar dit was vast de eerste keer dat je zoā€™n lang en zoā€™n serieus antwoord kreeg op een grapje. Dat is ook wat waard :grin:.

1 like

Dat ligt met name aan het uiterlijk

1 like

Eerder een moeilijke. Je kan op deze vraag twintig verschillende antwoorden krijgen van tien verschillende mensen. En het vervelende? Ze hebben allemaal gelijk.

Ik zou sportief tot dress zelf inschatten als een glijdende schaal. Met als ultieme dresser een horloge met een dunne gepolijste gouden kast op een leren band, alleen uren- en minutenwijzer (geen complicaties), maximaal 35mm, gouden lans- of dauphinewijzers en gouden indices.

edit: het hoeft ook eigenlijk allemaal geen goud te zijn om de ultieme dresser te zijn. Dat is gewoon een stukje persoonlijke voorkeur.

2 likes

Wanneer het uurwerk van een horloge flink in de plus loopt.

7 likes

Van wat ik na drie jaar op het forum heb begrepen:

Een sportief horloge, ook wel sportmodel: Een horloge waar zo min mogelijk lichamelijke activiteit mee bedreven mag worden, laat staan sporten.

Een dresswatch: Een zo saai mogelijk horloge voor kinderpolsen.

14 likes

Haha!

1 like

Goh. :ok_hand:t4:
Dit is toch n gevalletje : :facepunch:t4: respectā€¦ vooral die dresser.

2 likes

Klatser onder de klatsersā€¦
image

5 likes

WTF niet normaal dat ding
:joy:

Je zou er scheef van gaan lopen :joy:

Ik zou er helemaal.niet mee Kunnen lopen

Walgelijke verspilling van materialen

Kan een goudvissie in.

1 like

Deze is wel

mooi

1 like

deze advertentie maakt mij toch nieuwsgierig - denken jullie ook dat dit echt een nieuwe is?
Ā“Te koop duikers horloge merk KEYBO nooit gebruikt want ik kan niet duikenĀ“

Hallo allemaal,

Weet iemand of het mogelijk is een logo op de wijzerplaat te laten verwisselen met logo van een ander merk? Onderstaand horloge van Imado heb ik laatst gekocht. (foto even van het web)

Nu is Imado zover ik begrijp een plakmerk geweest in de jaren 70 en heeft Solvil et Titus hiervoor geproduceerd. Op de achterkant van het horloge staat dan ook Solvil et Titus. Hetzelfde horloge is overigens ook uitgebracht voor dat merk: (weer foto van het web)

Nu heb ik nog een andere kleur wijzerplaat van Solvil et Titus en zou graag het logo van Titus op die prachtige blauwe wijzerplaat laten zetten. Ik vermoed dat zoā€™n logo met pinnetjes vastzitā€¦ Weet een van jullie of het kan? En of het verstandig is qua risico dat het fout gaat? :stuck_out_tongue:

1 like

Maar waarom zou je dat willenā€¦?

2 likes

Haha tja, omdat ik dezelfde wijzerplaat van Titus niet kan vinden en ik Titus een mooi merk vind wat ook een veel mooie logo heeft in mijn optiekā€¦ Verder weet ik ook nog niet of ik het zou laten doen, maar naar de mogelijkheid ben ik in ieder geval nieuwsgierig.