Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Aha! Een DJ met rode wangen, wat een ondeugende DD. Een oude snoeper!

2 likes

Ik lig eerlijk gezegd vooral waker om die twee horloges op links die tegen elkaar aan kletteren :tired_face::tired_face::tired_face:

5 likes

@HanDavinci draagt drie Rolexen om degenen die er slechts twee dragen naar de kroon te steken.

2 likes

Geen van de horloges geven dezelfde tijd aan! :joy:

2 likes

Het is meer dat zijn DD de DJ er uit wilt wippen (daar gebruikt de DD heel subtiel zijn kroonjuweel voor :rofl:), maar Han zegt dat dat komt omdat de DD blij is de DJ te zien :stuck_out_tongue_winking_eye::grin:

3 likes

Wel een manier om een dubbele GMT functie te creeren :rofl:

1 like

Een Rolex wil gewoon wippen met z’n kroonjuweel. :thinking: Gelukkig is het een ‘screw down’.

:point_up:️ Vooral dat

1 like

Dat is de bedoeling. NL tijd, Ladyboy Thailand tijd, Russische Goelag tijd.

Ik niet, je kan ook overdrijven muiter :joy:

NEE. Net als dit :


Doe maar gewoon niet.
En ach…weet je wat : doe maar gewoon lekker wel. Je doet er niemand kwaad mee door voor lul te lopen. Ieder zijn ding en zo.

4 likes

Tu is een afkorting die zendamateurs gebruiken in CW (morse).

Betekend “to you” = Thank you.

Een barkie botsen op de bar is de term die mijn westerse vrienden gebruiken als ze 100 euro uit willen geven tijdens het stappen. Het is totaal onrelevant, net zoals jouw uitleg.

Tu betekent op fora thumbs up.

:+1:t2:

3 likes

Wat is nu het verschil tussen bijv. De omega speedmaster en de omega speedmaster reduced?

Ik vind nergens een echt duidelijk antwoord.

Het gaat mij dan vooral om wat reduced betekend.

Wanneer wordt er met de volgende HF-limited begonnen?

Formaat en uurwerk.

Beter zoeken, dat klinkt lulliger dan het is.

2 likes

Zat vooral de zoekfunctie binnen het forum te gebruiken maar bedankt voor je antwoord, daar is het forum ook voor toch en vooral dit topic. :smile:

1 like

Mijn ‘domme’ vraag:

Is er een vintage horloge die zo berucht is om zijn radioactieve lume dat je hem liever niet om je pols wilt hebben, vanwege de sterke radioactieve straling?

2 likes

Ik kan het me niet voorstellen. Ze wisten niet alles van radioactiviteit toen ze lume op deze manier maakten maar zo erg kan het denk ik niet geweest zijn

1 like

Bedankt voor de uitleg tu

1 like

Wat maakt een skin diver een skin diver? Eerst dacht ik dat waterdichtheid ook meespeelde, maar er zijn ook 300m modellen.
De meeste hits op ebay (zal geen foto’s plaatsen) vind ik wel mooi en ik zie overeenkomsten. Maar wat is hetgeen een diver een skin diver maakt?